PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak pomóc mojemy bratu › Re: Jak pomóc mojemy bratu
    From: Rafti <r...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak pomóc mojemy bratu
    Date: Tue, 09 Sep 2003 14:22:37 +0200

    Dnia 2003-09-09 10:41, mer napisał :

    > Mylisz przyczyny ze skutkami.
    > Co bys powiedział sklepikarzowi, gdyby się skarżył, że nabył niechęci do wolnego
    rynku, bo klienci
    > mało kupują a jak juz przyjda do sklepu to jeszcze go oszukać chcą, bo za pół darmo
    chcą kupić?
    > To, że pracownicy są często oszukiwani to jest właśnie dowód na istnienie zdrowego
    wolnego rynku.

    To że pracownicy są oszukiwani to jest dowód na istnienie zdrowego
    rynku?! Całe szczęście, że podstawie ilości oszukiwanych pracowników nie
    ocenia się kondycji polskiej gospodarki, bo wtedy mogłoby się zdarzyć,
    że pracodawcy patrioci oszukiwaliby pracowników tylko po to, żeby
    ojczyzna notowała coraz lepsze wyniki w gospodarce.
    To jest po prostu dowód na to, że nieuczciwi pracodawcy wykorzystują
    sytuację jaka się wytworzyła na rynku pracy. I na nic więcej...

    > Gdyby ich praca była cokolwiek warta (na rynku pracy) to ani sekundy by nie
    rozmawiali z podejrzanym
    > pracodawcą.

    Gdyby mieli do wyboru uczciwego i nieuczciwego to na pewno wybraliby
    tego pierwszego. Jednak wybór spośród tych uczciwych jest mocno
    ograniczony. Sytuacja zmusza ludzi do przyjmowania każdej pracy,
    nieważne kto ją zleca.

    > To ty przyspieszasz, gdy domagasz się, aby pracodawcy płacili więcej niż rynek
    wymaga.
    > Będziesz miał prawo do takich postulatów, gdy zapłacisz w sklepie z własnej woli
    podwójną cenę.

    A wiesz co się stanie z tymi pieniędzmi? Trafią do kieszeni pracodawcy a
    pracownik, dalej będzie zapierdalał za najniższą krajową.

    Rafti
    usuń WYTNIJTO żeby otrzymać prawdziwy adres