PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak podniesc wydajnosc??? Re: Dlaczego jest bieda i bezrobocie. › Re: Jak podniesc wydajnosc??? Re: Dlaczego jest bieda i bezrobocie.
    From: "MILO" <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak podniesc wydajnosc??? Re: Dlaczego jest bieda i bezrobocie.
    Date: Tue, 25 Mar 2003 08:19:56 +0100

    Uzytkownik "Kyniu" <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisal w wiadomosci

    > Z punktu widzenia pracownika nabywanie artykulow
    > spozywczych jest inwestycja w srodki produkcji (siebie), ktora zwroci sie
    > postaci zaplaty za wykonana prace. Z punktu widzenia producenta artykulow
    > spozywczych jest to konsumpcja i nie interesuje go do czego jedzenie
    zostalo
    > zuzyte (bo moglo zostac nie zjedzone, zepsuc sie i wtedy to bedzie taka
    > nietrafiona inwestycja).

    Dotykasz istoty problemu ale nieco mijasz sie z prawda.
    Problem polega na tym ze róznice pomiedzy dobrem konsumpcyjnym a
    inwestycyjnym moze i musi rozstrzygac tylko nabywca czyli osoba znajdujaca
    sie po jednej stronie transakcji. Prawie kazde dobro moze byc w swej istocie
    i inwestycyjne i konsumpcyjne. Zakup spodni za 250 zlotych dla jest dla
    japiszonka z firmy tylko bezsensowna fanaberia podyktowana opinia otoczenia
    i checia pokazania sie ale dla przedstawiciela 4YOU np. moze byc to
    racjonalna inwestycja realnie zwiekszajaca sprzedaz i wplywajaca na zyski,
    zarobki /jezeli ja kupie sobie aparat cyfrowy za 5000 zl to bedzie to tylko
    fanaberia idioty co za duzo zarobil czyli konsumpcja, przejadanie i
    marnotrawstwo srodków jezeli zrobi to reporter Newsweeka bedzie to
    inwestycja wiec ja musze rostrzygac czy spodnie lub aparaty cyfrowe to dobra
    inwestycyjne czy konsumpcyjne dla mnie. Tak wiec ten sam artykul moze byc
    dla NABYWCY artykulem konsumpcyjnym i inwestycyjnym. Problem polega na tym
    ze Polakom zupelnie chrzania sie te kategorie stad calkowita nieefektywnosc
    tzw "inwestycji" w Polsce a co za tym idzie mala wydajnosc. Przyklady
    postawili nowe ladne latarnie przy chodnikach jest fajnie radni sa
    zajebiscie trzeba na nich glosowac nareszcie cos zrobili dla osiedla
    wyjebali stare latarnie i kupe naszych pieniedzy na nowe problem polega na
    tym ze na drodze obok tych latarni mozna stracic podwozie czy to byla
    inwestycja moim zdaniem byla to ordynarna konsumpcja równie dobrze mogli by
    te pieniadze przechlac albo wydac na lody.