PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak obliczyć wysokość pensji podczas 5 dni zwolnienia L4? › Re: Jak obliczyć wysokość pensji podczas 5 dni zwolnienia L4?
  • Data: 2007-07-28 12:24:19
    Temat: Re: Jak obliczyć wysokość pensji podczas 5 dni zwolnienia L4?
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Pe.Ka nabazgrolił na ekranie:
    > Jedyna odpowiedź jaka mi się nasuwa to "odpowiednio". Na wysokość
    > wynagrodzenia za chorobę ma wpływ historia zatrudnienia i zarobków
    > ostatnich 12 miesięcy więc raczej trudno tak w dwóch słowach. Generalnie
    > przy stałych poborach i braku zwolnień bierze się wynagrodzenie brutto
    > za ostatni rok, dzieli przez liczbę dni roboczych w tym czasie i z tak

    Eeee, niezupełnie ;) Przede wszystkim nie dzieli się na dni robocze, tylko
    30 dni.
    Po kolei:
    Wynagrodzenie chorobowe za 5 dni (nie roboczych, tylko kalendarzowych, tyle
    dni ile jest na zwolnieniu lekarskim):
    1. suma wynagrodzen z ostatnich 12 mies. po potrąceniu składek na
    ubezpiecznie społeczne (tj. emerytalne, rentowe i chorobowe) - czyli przed
    tymi wyplaconymi w lipcu 2007 - będzie to minus 18,71%, a po lipcu (np. za
    czerwiec wypłacone 10 lipca) - 15,71%
    2. Tą sumę dzielimy na 12 miesięcy
    3. Te przeciętne pobory za 1 miesiąc dzielimy przez _30_ (tyle przyjmuje
    się, że miesiac ma dni - i nieważne czy ma 30, 28, czy 31)
    4. z pkt. 3 wychodzi za 1 dzień, i z tego wyliczamy 80% za jeden dzień
    5. wyliczenia z pkt. 4 mnożymy przez ilość dni wykazanych na zwolnieniu
    lekarskim

    > otrzymanej kwoty wypłaca 80% za każdy dzień zwolnienia. W momencie kiedy
    > pojawiają się nieobecności w poprzednim okresie czy składniki zmienne
    > (czasem wypłacane okresowo) to liczenie zaczyna być już bardziej
    > skomplikowane.

    A to fakt, jak w czasie tych 12 miesięcy chorowałeś to już bardziej
    skomplikowane to się robi. Tak samo jak pobory to nie tylko stała podstawa,
    ale także premie.

    Powyższe to jest kwota za to zwolnienie. Normalną pensję /za przepracowane
    dni/ liczy się następująco:
    Założenia: stała miesięczna podstawa
    1. Podstawę dzielimy przez 30 dni (niezależnie od tego ile dany miesiąc ma
    dni)
    2. To co wyjdzie w pkt. 1 mnożymy przez ilość dni wykazanych na zwolnieniu
    lekarskim (_kalendarzowych_ dni - nieważne są tu dni robocze)
    3. Twoja pensja za dany miesiac = podstawa minus wynik z pkt. 2 +
    wynagrodzenie chorobowe.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)