PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak najlepiej zadbac o kariere w zawodzie PROGRAMISTY??? › Re: Jak najlepiej zadbac o kariere w zawodzie PROGRAMISTY???
  • Data: 2004-10-28 08:46:05
    Temat: Re: Jak najlepiej zadbac o kariere w zawodzie PROGRAMISTY???
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2004-10-27, LupoAlberto <l...@f...adres.pl> wrote:
    > A spotkałeś jakiegokolwiek "dobrego programistę" ???
    Owszem.

    > Każdy ma taki dylemat, bo nigdy nie jest tak dobrze aby nie
    > mogło być lepiej.
    Ładny ogólnik, ale nic nie wnosi do dyskusji :)

    > Sorki za post nie na temat, ale wkurzają mnie takie
    > cwaniackie opowiedzi, szczególnie że odpowiadający
    > pokazują w ten sposób że nie mają pojęcia o czym piszą.
    No, to pokazałeś :)

    Prawdą jest, że dobrzy programiści raczej nie mają kłopotu z rozwijaniem
    kariery zawodowej. Zwykle na 4-5 roku mają już spore doświadczenie w robieniu
    (większych lub mniejszych) komercyjnych projektów. Nie powiem, żeby firmy się
    o nich zabijały, bo to nie te czasy, ale kłopotów ze znalezieniem pracy
    raczej nie mają. Zastrzeżenie: mówię tutaj o dużych miastach, gdzie jest
    jakaś koniunktura. Nie mam pojęcia, jak to wygląda w mniejszych
    miejscowościach. Dodatkowo, weź pod uwagę fakt, że często wykładowcy z uczelni
    dorabiają sobie prowadząc własną firmę (w tym przypadku software'ową). Taka
    firma może sobie wybierać wśród studentów wybierając spośród nich najlepszych.
    W ten sposób funkcjonuje (a przynajmniej funkcjonował) krakowski ComArch.
    Kilka lat temu, gdy jeszcze byłem w Krakowie szefowie ComArchu byli również
    wykładowcami na AGHu. I sobie rekrutowali kadrę z tych najlepszych.

    > 1) Nie chwytanie się byle jakich ofert za 1000 zł/mies na umowę o dzieło :-)
    > Szukać pracy w pierwszej kolejności dużych firmach, a nie w takich
    > zatrudniających 10 osób.
    Ja bym dodał, żeby nie pakować się w webdeveloping na php. Co prawda
    ofert pracy/zleceń na zrobienie strony/systemu w php+(jakiś)sql jest dużo,
    ale to jest kanał, z którego potem ciężko się wyrwać.

    > 3) Nie przejmować się że się jeszcze nic nie znalazło, choćby
    > minął już rok czy nawet dwa. Dobre oferty pracy zdarzają się
    Cóż, z czegoś trzeba żyć. Dlatego też bierze się te gorsze oferty. Często
    ze świadomością, że to na przetrwanie i trzeba szukać nowej roboty.

    > Mi w ten sposób udało się znaleźć pracę jako programista,
    > z której jestem zadowolony, zarabiam ponad 3000/mies
    > (a jestem w tej chwili rok po studiach, a w trakcie studiów nigdzie
    > nie pracowałem. Ponadto znalazłem pracę w mieście, w którym
    > mieszkam, a nie jest to zdecydowanie "metropolia")
    I pogratulować, i pozazdrościć :) Mam nadzieję, że za jakiś czas będę mógł
    tak powiedzieć o mojej obecnej pracy :)

    > 4) Pewność siebie. Jeśli nie jesteś pewien że jesteś w czymś dobry, to od
    > razu widać. Jesli jesteś pewny siebie, to nikt ci nie udowodni że czegoś
    > nie umiesz w kilkanaście minut, (podczas rozmowy kwalifikacyjnej).
    Windows prawda. Rozmowa kwalifikacyjna w firmie, w której obecnie
    pracuję była dwuetapowa. Pierwszy etap to sprawdzenie mojej wiedzy.
    Konkretne pytania. Jeżeli dostaniesz na teście program w C:

    main() {
    char s[4]={'d','u','p','a'};
    printf("%s",s);
    }

    To niezależnie od Twojej pewności siebie on nie będzie działał poprawnie.
    I albo wiesz, gdzie jest błąd, albo nie wiesz.

    > 5). Jeśli będzie jednak próbował ci udowodnić że jesteś kiepski, to sam
    > jest cienki w tym co robi. Profesjonaliści tak nie robią. Takim osobom
    > dziękujemy. (Zdarzają się na szczęście coraz rzadziej).
    Mam nadzieję, że rozróżniasz tutaj "udowodnić, że jesteś kiepski" od
    "sprawdzić poziom wiedzy kandydata"?

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --