PracaGrupypl.praca.dyskusje--Jak moge znalezc pracownika? -- › Re: --Jak moge znalezc pracownika? --
    From: "Jacek Domański" <j...@p...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: --Jak moge znalezc pracownika? --
    Date: Mon, 04 Feb 2002 20:21:18 GMT

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:2785.000011a2.3c5e6c8e@newsgate.onet.pl...
    > Zatrudniający chce maksymalnego wykorzystania pracownika za jak
    najmniejsze
    > pieniądze a pracownik chce naciągnąć pracodawce jednocześnie opiep...jąc
    się do
    > woli. Tu nigdy nie będzie zgody i w związku z tym NIE wierzę że warunki
    jakie
    > proponujesz są na tyle świetne że wszyscy, którzy nie chcą z Tobą pracować
    nie
    > mają powodu do odmowy, z drugiej strony zdaję sobie sprawę z dużego
    mniemania o
> [...]

    Witam :-)

    A propos wojny pracownika z szefem - kilka uwag na ten temat z mojej strony.

    Pracownik bedzie dobrze pracowal wowczas gdy bedzie wlasciwym pracownikiem
    na wlasciwym miejscu tzn. gdy bedzie go interesowalo to co robi, jesli
    bedzie mu sie udawalo to co robi i bedzie czul ze jego praca przynosi dobre
    efekty.
    Dodatkowo musi miec poczucie, ze jego praca jest nalezycie oceniana i nie ma
    ograniczen co do pulapu jego pensji tzn. ze jesli zechce pracowac 24h na
    dobe przez miesiac, to pensja jego moze osiagnac rowniez kilkukrotna
    wielkosc niz normalnie i nie bedzie to zle widziane u szefa ze "pracownik za
    duzo zarabia" i sztucznie ograniczane, i obcinane.
    Pieniadze sa tutaj glowna motywacja i jesli pracownik wie, ze moze zarobic,
    i jedynie od niego zalezy ile zarobi (a nie od widzimisie szefa), to bedzie
    pracowal na ile go stac. Porownajcie sobie sytuacje kiedy do firmy
    przychodzi klient z naprawa jakiegos urzadzenia - jesli naprawa idzie na
    konto firmy - pracownk wykonuje ja standardowo, ale jesli bedzie to tzw.
    fucha, to pracownik wykaze znacznie wiecej inwencji i energii przy
    naprawie - bo wie ze pieniadze klienta pojda do jego kieszeni.
    (stad tez moze tak bardzo rozwiniete lapownictwo np. w sluzbie zdrowia...
    Ale to inny temat.... :-) )
    Ale wracajac do pracownika i szefa - szef nie moze miec za zle pracownikowi
    ze ten chce duzo zarobic - bo jesli pracownik przerobi duzo pracy, to zarobi
    sam, ale i firma zyska odpowiednio duzo z jego zwiekszonej wydajnosci.
    Tak wiec - jesli szef nie bedzie zalowal pieniedzy pracownikowi, to nie
    bedzie konfliktu - obie strony beda mialy ten sam cel - zrobic jak najwiecej
    pracy i zarobic jak najwiecej pieniedzy.
    Jesli zas pracownik ma stala pensje i wie, ze czy bedzie duzo pracowal czy
    nie - to i tak ma tyle samo, to nie bedzie sie zbytnio sprezal i wykazywal
    wiekszej inicjatywy.
    No, chyba ze sa mozliwosci awansu w firmie i wskoczenia na wyzsze stanowisko
    przy dobrej pracy - ale to juz troche inny temat.
    Pracownik powinien miec rowniez poczucie rzetelnosci wykonywanej pracy -
    tzn. ze jesli firma bedzie sprzedawac buble, a on ma wciskac ludziom kit i
    wmawiac ze dany przedmiot jest super, podczas gdy wie on ze to bubel, to nie
    liczmy na jego wielkie zaangazowanie.
    Niestety ostatnio modna stala sie tendencja do sprzedawania jak najtanszych
    produktow, gdzie cena jest minimalizowana - nawet kosztem funkcjonalnosci
    danego produktu. (popatrzcie na produkty w supermarketach)
    Ponadto - pracownik zeby dobrze pracowac i miec poczucie ze dobrze pracuje,
    musi "znac sie na rzeczy", czyli byc odpowiednio przygotowany do pracy. Musi
    byc przeszkolony, dysponowac pelnymi danymi, miec dostep do dokumentacji
    itp, itd... Jesli do pracownika dzwoni jakis klient z zapytaniem o dany
    produkt, a on nie ma pelnych danych o tym produkcie (albo nawet nie wie, ze
    dany produkt sprzedaje jego firma, bo nie dostal najnowszych informacji z
    dzialu sprzedazy), to trudno mowic o jego przekonujacym i wiarygodnym
    dzialaniu. Wowczas pracownik improwizuje i operuje ogolnikami, a klient
    zniechecony odklada sluchawke i rezygnuje z transakcji....
    Itd, itd, itd..... Rzetelnosc firmy rodzi poczucie pewnosci i
    profesjonalizmu u pracownika - jesli juz szef nie spelnia tych warunkow,
    mysli tylko o ograniczaniu kosztow, nie zapewnia odp. warunkow pracy ,
    ogranicza zarobki pracownikow itd, itd....to nigdy nie bedzie mial wydajnych
    i rzetelnych pracownikow i profesjonalnej sprawnej firmy.

    Moze sie to kiedys zmieni, ale na razie - Prowizorka&Bylejakosc Rules!
    ;-))))

    Pozdrawiam.

    Jado.