PracaGrupypl.praca.dyskusje--Jak moge znalezc pracownika? -- › Re: --Jak moge znalezc pracownika? --
    From: "PnD" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: --Jak moge znalezc pracownika? --
    Date: Mon, 4 Feb 2002 07:37:35 +0100

    Użytkownik <c...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:2...@n...onet.pl...

    > Dosc dobrze wykonujemy swoja prace, ale nie potrafimy negocjowac, zdobywac
    > klientow, organizowac prace nad projektami itd.
    >
    > Firma na razie istnieje, choc potencjal jej powinien byc wykorzytywany
    > maksymalnie a nie w 10% :)
    >
    > DLatego potrzebna jest osoba prowadzaca takie sprawy.
    > Nie zalezy mi na kims, kto przesiedzi miesiac przy kubku z kawa, bo
    przeciez
    > nie o to chodzi.

    Ja sie nie dziwie, ze nikt nie chce odpowiedziec na Twoja oferte pracy,
    skoro Ty sam nie wiesz, kogo szukasz i masz na dodatek nierealistyczne
    oczekiwania.

    W pierwszym poscie piszesz, ze potrzebujesz "osob w roznych zakatkach Polski
    i swiata, by prowadzili nasze interesy", ale proponujesz im warunki godne
    ogloszenia w stylu: Ale perfumy! 40% prowizji. Jezeli jestes gotow
    zaoferowac tylko prowizje i materialy informacyjne, to nie dziw sie, ze
    ludzie nie pala sie do wspolpracy, zwlaszcza ci, ktorzy maja odpowiednia
    wiedze i doswiadczenie na tym rynku.

    Zwlaszcza, ze sprzedaz na rynku reklamy/multimediow to nie jest obnosna
    sprzedaz garnkow, gdzie akwizytor codziennie widzi zarobione pieniadze.
    Dobrze wiesz, ze w tej branzy od nawiazania kontaktu z klientem do
    podpisania umowy, realizacji zlecenia i przelewu na konto czesto mija kilka
    tygodni, miesiac albo dluzej. Z czego ma ten Twoj handlowiec zyc przez ten
    czas, o kosztach dotarcia do klientow nie wspominajac? Z zaliczek, ktore mu
    bedziesz wyplacal, a potem np. kazesz zwracac, bo nie bedziesz "potrafil
    zorganizowac prac nad projektami itd."?

    Juz lepiej jak na partnerow poszukasz firm swiadczacych komplementarne
    uslugi (np. ISP, drukarnie, lokalne agencje reklamowe, studia DTP, wieksze
    firmy, dla ktorych bedziecie podwykonawcami itd.). Sojusze i porozumienia
    partnerskie miedzy firmami to pojecia, ktore nie sa domena jedynie wielkich
    korporacji.

    Natomiast z Twojego dzisiejszego postu wynika, ze potrzeba Wam raczej kogos,
    kto nie tylko bedzie w stanie reprezentowac firme, negocjowac z partnerami i
    zdobywac klientow, ale rowniez zorganizuje firme do dzialania na rynku. Co z
    tego, ze jestescie podobno dobrymi artystami-fachowcami, skoro nie
    potraficie dotrzec i pozyskac klienta, a nawet macie problemy z organizacja
    prac nad projektami? Jezeli jestes sklonny oddac az 30% przychodow
    pierwszemu lepszemu akwizytorowi, to juz lepiej zainwestuj w doswiadczonego
    fachowca (menedzera) i daj mu tez opcje na udzialy w firmie, jezeli np. w
    ciagu trzech miesiacy postawi Was organizacyjnie na nogi i zdobedziecie
    razem nowych klientow. Jezeli masz ciekawa liste referencyjna klientow i
    zlecen, to nie powinienes miec klopotow ze znalezieniem odpowiednich ludzi.
    Jezeli nie - c'est la vie...

    PnD