PracaGrupypl.praca.dyskusje--Jak moge znalezc pracownika? -- › Re: --Jak moge znalezc pracownika? --
    From: "jaca" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: --Jak moge znalezc pracownika? --
    Date: Sat, 2 Feb 2002 23:15:46 +0100

    > Wygląda na to, że faktycznie mało komu chce się pracować. Każdy szuka
    > ciepłej posadki, gdzie zarobi na zasadzie "czy się stoi czy się leży"
    (czyli
    > w większości przypadków - leży). Smutne, ale prawdziwe. Ja sam pracuję po
    > kilkanaście godzin dziennie i właściwie niewiele z tego mam (a firmy nie
    > zamknę, za dużo w nią włożyłem pracy i pieniędzy - niestety cały dowcip
    > polega na tym, że w pracy technicznej i organizacyjnej jestem dobry, ale
    > handlowiec ze mnie raczej kiepski). Taki przedstawiciel handlowy, jeżeli
> [...]

    To może ja podam przyczyny, dla których ciężko znaleźć dobrego handlowca,
    (na podst. moich własnych spostrzeżeń)

    1. Jest to praca trudna i niewdzięczna, nie każdy ma predyspozycje aby
    zostać dobrym handlowcem.
    Większość ogłoszeń w GW dotyczy przedstawicieli handlowych. W dodatku praca
    handlowca często mylona z pracą akwizytora roznoszącego poradniki i inne
    duperele - postrzegana jako mało atrakcyjna, a wręcz wstydliwa.

    2. Ludzie zainteresowani podjęciem pracy handlowca szukają jej raczej u
    znanych i renomowanych firm oferujących produkty łatwo zbywalne.
    Dobrze jak pracodawca zaoferuje służbowy samochód, komórę, laptopa...pełny
    etat.

    3. Pracodawcy często obiecują "gruszki na wierzbie", oferując niską podstawę
    i wysoką prowizję. Normy nie koniecznie bywają wyśrubowane, ale w praktyce
    bywa to tak, że pierwsze efekty pracy dobrego handlowca widoczne są dopiero
    po kilku miesiącach (czasem i pół roku) pracy. Umowy są podpisywane np na
    2-3 miesiące. Po tym okresie przyjmują następnego kandydata, a klient i tak
    trafi do firmy. Premia oczywiscie zostaje w kieszeni pracodawcy. :-)))
    No i nieszczęśnicy zarabiają 1500-2000 zł brutto (premii nigdy nie widzą na
    oczy, albo niekiedy coś im się uszczknie).

    4. Nieprawda, że ludzie nie chcą pracować, ale jak każdy poszukują jak
    najodpowiedniejszych dla siebie warunków pracy, nawet w tak trudnych
    czasach.

    5. Co powiecie na to: mam lokal biurowy z wyposażeniem, komputer, samochód,
    2 telefony stacjonarne, komórę, wykształcenie wyższe, działalność
    gospodarczą (również pośrednictwo handlowe), kilkuletnie doswiadczenie w
    kontaktach i obsłudze klientów także handlowe, nienaganną prezencję (tak mi
    się wydaje :))
    Swego czasu zamiescilem w newsach (pl.biznes, praca.szukana) ofertę - brak
    odzewu.
    Odpowiedziałem też na kilka ofert pracy związanych z przedstawicielstwem -
    kończyło się na pierwszej rozmowie kwalifikacyjnej.
    Zostać przedstawicielem handlowym też nie jest tak łatwo. ;-)

    6. Co powiecie na to: prowadzę działalność gospodarczą związaną z
    prowadzeniem serwisu, wdrożeniami systemów dla gab. lekarskich i stom.
    Podobnie jak moi przedmówcy chciałbym poszerzyć bazę stałych klientów, ale
    po prostu sam się nie wyrabiam. Skontaktowałem się z osobą, od której nieco
    wczesniej otrzymalem informację, że poszukuje pracy. A wiem, że byl
    handlowcem w branży IT, samodzielnie też prowadzil działalność handlową.
    Zaproponowałem mu współpracę. Umówił się - nie przyszedł. Nie odezwał się do
    dziś.

    jaca