PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak mam obliczyć wynagrodzenie?

  • 1. Data: 2006-04-08 17:19:30
    Temat: Jak mam obliczyć wynagrodzenie?
    Od: "Rovi" <r...@...pl>

    Witam serdecznie.

    Pracuje od tego miesiąca na pól etatu, czyli po 4 godziny dziennie, plus
    jeden dzien na weekendzie po 8 godzin. Czasami to bedzie sobota a czasami
    Niedziela. I teraz z tego co sie orietuje to przy pracy na poł etatu pracuje
    jedna sobote w ramach etatu, a reszta to nadgodziny. Jak bedzie wyglądała
    moja pensja brutto kiedy w miesiacu bede pracował 2 soboty i 2 niedziele po
    8 godzin i w pozostałe dni po 4 ? Moja podstawa to 450 brutto.

  • 2. Data: 2006-04-08 19:00:01
    Temat: Re: Jak mam obliczyć wynagrodzenie?
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rovi" <r...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    po
    > 8 godzin i w pozostałe dni po 4 ? Moja podstawa to 450 brutto.

    O ile wiem to nadgodziny liczy się dopiero po przepracowaniu całego etatu,
    a mniejsza ilość to tzw dopełnienie (do całego etatu)
    płatne normalnie. Przynajmniej tak jest np w Carrefourze

  • 3. Data: 2006-04-08 20:19:35
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > O ile wiem to nadgodziny liczy się dopiero po przepracowaniu całego
    etatu,
    > a mniejsza ilość to tzw dopełnienie (do całego etatu)
    > płatne normalnie.

    Imho za każdą przepracowaną dodatkowo godzinę pracodawca _musi_ zapłacić
    wg normalnej stawki - tzn. jeżeli normalny miesiąc ma 160 godzin (na
    pełen etat) na pół etatu to będzie 80, czyli 450 zł /80 godzin= 5,63 zł
    za godzinę.
    Inaczej jest z dodatkiem za nadgodziny. W przypadku pracy na mniej niż
    cały etat w umowie o pracę powinno być uzgodnione od jakiej liczby
    nadgodzin jest wypłacany dodatek za nadgodziny (czyli wg KP 50% lub
    100%) - ale zawsze dostać powinno się normalną stawkę za godzinę pracy.
    Nie jestem pewna jak to jest z pracą w niedzielę.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --