PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak debilnie poszukiwać pracy › Re: Jak debilnie poszukiwać pracy
    From: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak debilnie poszukiwać pracy
    Date: Wed, 13 Feb 2002 11:22:51 +0100

    Marta Marciniszyn wrote:
    > Pracodawca "wspomnial" cos o mozliwosci dalszego zatrudnienia, ale tylko
    > wtedy gdy prowadzi sie wlasna dzialalnosc gospodarcza...

    zastanow sie dobrze zanim sie zdecydujesz.
    ja niedawno tez znalzlam prace dokladnie odpowiadajaca moim
    zainteresowaniom , ale zrezygnowalam wlasnie ze wzgledu na to ze chcieli
    zatrudnic mnie po okresie probnym wylacznie jesli bede miala wlasna
    dzialalnosc gospodarcza.
    wady:
    - nie masz zadnych uprawnien pracowniczych, traktuja cie nie jak pracownika
    tylko jak podnajeta firme. no, chyba ze sie dogadasz z pracodawca ale
    zawsze moze im cos odbic albo przyjda jeszcze gorsze czay i... no wlasnie.
    - jesli interesuje cie wziecie kredytu (np. mieszkaniowego) to zapomnij,
    bez umowy o prace praktycznie niewykonalne.
    - jesli przestana ci placic to jestes na przegranej pozycji. nawet jak ich
    pozwiesz to sie bedzie wloklo calymi latami. z umowa o dzielo idziesz do
    sadu pracy i wlecze sie "jedynie" miesiacami. a to jednak roznica :)
    - druga rzecz jesli przestana ci placic: opaty ktore cie obowiazuja i tak
    musisz ujscic. nikogo nie interesuje ze tobie nie zaplacili. o zus chodzi i
    sama nie wiem co jeszcze, ale moj kolega z bylej pracy mial taki problem.
    - no i jak mowili inni dochodza ci pewne oplaty, sama musisz oplacac zus
    itp.
    - a jako firma zawsze mozesz sie spodziewac kontroli. a na nik mozna
    liczyc, zawsze wyszperaja jakies niezgodnosci i wtedy bulisz.

    generalnie wydaje mi sie ze warto wlasna dzialalnosc zakladac wylacznie
    jesli z zalozenia pracujesz na rzecz kilku firm (nie koniecznie ciagle tych
    samych). no i w pewniejszych czasach. bo przy dzisiejszej koniunkturze sa
    duze szanse ze firma bedzie miala problemy a wtedy ty rowniez bedziesz
    miala problemy z firma....

    zycze podjecia slusznej decyzji :)
    pat
    --