PracaGrupypl.praca.dyskusjeInzynieria oprogramowania - czy warto? › Re: Inzynieria oprogramowania - czy warto?
    From: "gromax" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Inzynieria oprogramowania - czy warto?
    Date: Thu, 25 Sep 2003 23:09:20 +0200

    HEJKUM
    > czy warto zawracac sobie glowe takimi studiami? czy po ich ukonczeniu
    zyskujemy
    > cokolwiek w oczach pracodawcy? czy w ogole mozna sie czegos nauczyc czy to
    po
    > zwyczajnie strata czasu i kasy?
    // ciach //

    po pierwsze - odpowiedz sobie na pytanie co chcesz w życiu robić. I później
    to realizuj. Szkoła ci pomoże w osiągnąć jakiś poziom, ale wcale nie oznacza
    to że wiedza przyjdzie sama.
    po drugie - informatyka jest specyficzną dziedziną wiedzy. To po prostu
    logika włożona w elektronikę. Jeżeli masz problemy w logicznym pojmowaniu
    świata to raczej będziesz miał trudności z tworzeniem/wymyślaniem modeli
    wirtualnych dla przedstawienia świata zewnętrznego w postaci jakiegoś
    programu. Jeżeli zaś potrafisz znaleźć przyczynę, dlaczego zachodzą
    określone procesy i widzisz sposoby do modyfikacji przyczyn żeby osiągnąć
    zamierzony wynik, to jesteś w domu.
    po trzecie - tu się podeprę własnym doświadczeniem. Udało mi się skończyć 2
    lata na politechnicznym wydziale na kierunku - nomen-omen - inżynieria
    oprogramowania. Te dwa lata dały mi pogląd na sztukę programowania na
    podstawie pascala, c/c++/c#, podstaw systemów operacyjnych i logiki (te
    przedmioty jako wprost "zawodowe" miałem przez te dwa lata). I pomogło mi to
    w pracy zawodowej o tyle, że nie mam problemów z odczytaniem programów
    napisanych przez kogoś i np. poprawieniu/zmodyfikowaniu np.jakiejś
    procedurki.
    Teraz potrafię sobie spokojnie dłubać w językach 4GL czy SQL-u, spokojnie
    zarządzać infrastrukturą informatyczną, monitować (w tym pisać pomocne
    narzędzia) pracę np. systemów bazodanowych.
    Co mi dały te studia (mam nadzieje że w końcu uda mi się na nie wrócić)?
    ogólna wiedzę o świecie informatyki a szczególnie modeli programowania.
    Pozwala mi to na każdej rozmowie kwalifikacyjnej bronić swoich umiejętności.
    Przynajmniej na tyle, żeby pracodawca chciał sprawdzić je w praktyce.
    Na marginesie - nigdy nie przyświecała mi myśl bycia programistą. Raczej
    interesuje mnie - co od kilku lat poświadcza przebieg mojej kariery
    zawodowej - wdrażanie nowych technologii, systemy bazodanowe itp. Udaje mi
    się realizować swoje zamierzenia, czego i tobie życzę
    pozdrawiam
    gromax
    ----