PracaGrupypl.praca.dyskusjeInżynier oprogramowania ze znajomością finansów w Polsce › Re: Inżynier oprogramowania ze znajomością finansów w Polsce
  • Data: 2005-12-14 01:03:20
    Temat: Re: Inżynier oprogramowania ze znajomością finansów w Polsce
    Od: Pawel Sklarow <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

    Michał wrote:
    > W zakresie wytwarzania oprogramowania? Mógłbyś podać przykłady?
    Przykłady dotyczące czego?

    > (...) A R&D
    > jest tam, gdzie, w ogólności, podstawą jest tworzenie *nowatorskich*
    > rozwiązań.
    Czy ja wiem. Widzę tutaj różnicę w pojmowaniu tego skrótu przeze mnie
    i przez Ciebie.
    Wszędzie gdzie pracowałem R&D znaczyło po prostu "dział konstrukcji".
    Może to mitomania moich pracodawców (którą się zaraziłem:)).

    > (...) Oprogramowanie kolejnego mikroprocesora nowatorskich
    > rozwiązań chyba nie wymaga.
    Wydaje mi się, że zależy to od poziomu innowacyjności software'u,
    który trzeba napisać.

    > (...) Ale może się mylę i są duże działy R&D w
    > Polandii, które nie są ściemą.
    Dla mnie R&D to research & development.
    Jeśli chodzi o research to może nie u nas, ale development?
    Pracowałem w jednej z tych firm, o innej wiem dosyć dużo bo
    znajomi tam pracują i powiem Ci, (wiem na 100%), że rozwija się tam
    _co najmniej_ nowatorskie rozwiązania.

    Chyba, że chodziło Ci o działy R&D dotyczące rozwijania metodyk
    tworzenia oprogramowania. W tym zakresie nie mam żadnych informacji.
    Inna sprawa, że takich R&D na całym świecie to nie ma za dużo
    (firmy takie jak może Rational/IBM, Microsoft, Carnegie Mellon, i tym
    podobne).

    Pytanie jeszcze, co znaczy "działy R&D w P., które nie są ściemą"?

    > btw, Lido... ja tu widzę nieskażony oryginalnością outsourcing:
    > http://www.lhsystems.pl/polish/firma/struktura.html
    Outsourcing działu R&D :)

    Jeszcze a'propos "research". U nas nie ma jeszcze tej kultury, ale
    wiem o paru projekach prowadzonych w sposób (tym raze):
    ***
    Jesteśmy firmą XXX, mamy inżynierów. Mamy kontakty na polibudzie.
    Znamy klientów. Wiemy co chcą klienci.
    My robimy "development", politechnika "research", wynik sprzedajemy.
    ***
    Jak na razie oczywiście są to początki, ale to już coś.

    Dodatkowo nie zapominaj, że USA, było nie było są największą potęgą
    naukową (vide ilość Nobli), więc jeśli chodzi o prawdziwy research
    to raczej tylko tam.

    --
    Paweł