PracaGrupypl.praca.dyskusje › Inne zdjęcie w CV - czy to będzie oszustwo?

  • 21. Data: 2008-09-30 08:41:14
    Temat: Re: Inne zdjęcie w CV - czy to będzie oszustwo?
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    PT Piotr Bromirski pisze:
    > Witam.

    > Przy okazji rozsyłania CV naszła mnie taka myśl żeby wstawić nie swoje zdjęcie.
    > Np. kupuję na stocku zdjęcie jakiegoś przystojniachy i wklejam w swoją
    > "cefałkę". Nie ma co się oszukiwać, ludzie patrzą na wygląd i takie CV ma
    > większe szanse. Tylko czy grożą mi jakieś konsekwencje jeśli zamiast macho ze
    > zdjecia pojawię się ja czyli dość przeciętny gość? W sumie to nigdzie w CV nie
    > jest napisane że zdjęcie przedstawia akurat mnie.

    Ładny trolling.

    Jubal

    --
    [ Miroslaw L Baran | jabber id: baran-at-hell-pl | key-id: FC494FC4 | 0101010 ]

    Equal bytes for women.

  • 22. Data: 2008-09-30 08:42:31
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    PT strach pisze:
    > Jeśli fotografia była wymagana, to znaczy że komuś zależy. Ja się dziwię
    > robieniu z tego wymogu, ale takie prawo rekrutera. W tym momencie protest
    > przez wprowadzenie w błąd oznacza marnowanie cudzego czasu. Zastanowiłbym
    > się jeszcze nad zupełnie oczywistymi przypadkami, np. wymóg dołączenia
    > zdjęcia przypadku kopacza rowów czy kucharki - ale nie mów że takie
    > przypadki nie są marginalne.

    ...poza tym fakt, że ktoś sobie zażyczył zdjęcia nie oznacza, że należy
    mu to zdjęcie wysyłać. :->

    Jubal

    --
    [ Miroslaw L Baran | jabber id: baran-at-hell-pl | key-id: FC494FC4 | 0101010 ]

    I will not forget you.

  • 23. Data: 2008-09-30 09:56:50
    Od: "Marta Nowakowicz-Jankowiak" <n...@g...pl>

    Podzielę się swoim doświadczeniem: proponuję umówić się z dobrym fotografem.
    Takim, który będzie potrafił na zdjęciu pokazać to, co w tobie najlepsze,
    ewentualnie poprawić co co nieco Photoshopem... Proponuję też czarno-białe
    zdjęcie bo na takich zdecydowanie lepiej się wychodzi. :)

  • 24. Data: 2008-09-30 10:05:54
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr Bromirski" <p...@t...pl>

> [...]
    > zdjecia pojawię się ja czyli dość przeciętny gość? W sumie to nigdzie w CV nie
    > jest napisane że zdjęcie przedstawia akurat mnie.

    Zależy od pracy :)

    Jeśli wygląd nie powinien być istotny to należy oszukiwać, ale raczej przez mocny
    retusz niż cudze zdjęcie.

  • 25. Data: 2008-09-30 10:17:47
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "strach" <s...@g...pl>

    > Jesteś co najmniej nazbyt wyrozumiały. Taka wyrozumiałość może oznaczać dla
    > pracodawcy konkretne koszta i rekruter zawsze ma to na względzie - nie
    > lekceważąc przynajmniej tych ewidentnych symptomów, które zostają w
    > papierach. Być może są stanowiska, gdzie taka konfabulacja byłaby luźniej
    > potraktowana (wróżka? telemarketer? rzecznik rządu?), ale nie róbmy z tego
    > reguły.

    Jakie koszty może ponieść pracodawca w związku z innym wyglądem pracownika ? Chyba
    nie mówimy o zawodzie modela tylko jakiejś typowej pracy gdzie co najwyżej można
    wymagać schludności.

    > Najczęściej fotografie nie są wprost wymagane, wtedy wystarczy nie
    > wstawiać - chyba lepiej niż demonstrować swoje luźne podejście do prawdy?

    No ale chodzi o to, kiedy są wymagane. Wtedy jednak lepiej je dołączyć i lepiej jak
    będzie to zdjęcie ładne. Jeśli ładne to ... sam się pracodawca prosi o podkładanie
    tzw koloryzowanego.

    > Zdjęcie to akurat z reguły najmniej ważna sprawa, w krajach bardziej
    > rozwiniętych pod tym względem w ogóle się nie dołącza zdjęć, a podobno nawet
    > oferty ze zdjęciami są odrzucane ze względów formalnych, aby uniknąć zarzutu
    > nierównego traktowania.

    Sam widzisz więc, że można mieć coś przeciwko. No ale skoro pracodawca chce to niech
    ma jak wyżej :)

    > Ja osobiście potrzebuję zdjęcia tylko po to, żeby
    > łatwiej rozpoznać kandydata czekającego na recepcji.

    Ciekawe czy wysyłasz jemu swoje zdjęcie ?

> [...]
    > robieniu z tego wymogu, ale takie prawo rekrutera. W tym momencie protest
    > przez wprowadzenie w błąd oznacza marnowanie cudzego czasu.

    Takie prawo rekrutowanego :)

    > Zastanowiłbym
    > się jeszcze nad zupełnie oczywistymi przypadkami, np. wymóg dołączenia
    > zdjęcia przypadku kopacza rowów czy kucharki - ale nie mów że takie
    > przypadki nie są marginalne.

    Co za różnica czy marginalne ?

  • 26. Data: 2008-09-30 10:20:10
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@n...poczta.onet.pl>

    > Albo ładnie wyglądało w ogłoszeniu, tak jak wiele innych wymagan w wielu
    > ogłoszeniach.

    Wiesz, tu nie chodzi tylko o ładny wygląd, ale o zbieranie informacji, które
    niekoniecznie należą się. Ktoś pyta np czy masz małonka/ę by zbadać twoją
    determinację albo o samochód pyta. Tak działają zwykli oszuści.

  • 27. Data: 2008-09-30 10:21:52
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "grom@x" <gromax@usun_to_interia.pl>

    > chłopie, z choinki sie urwałeś????
    > tylko swoje zdjęcie!!!
    > CV to dokument prezentujący kandydata. Zrób to na tyle atrakcyjnie, na
    > ile ciebie stać. Tak, zeby ciebie zaprosili.
    >
    > Wyobraź sobie sytuację, że zapraszaja cię na rozmowę właśnie dzięki
    > zdjęciu (hehehe). Jak wytłumaczysz sensownie różnicę między prezentacją
    > a stanem faktycznym?

    Jemu chyba chodzi tylko o to czy to byłoby oszustwo np ścigane prawem a nie jak się
    wytłumaczy z robienia głupka z rekrutującego.

  • 28. Data: 2008-09-30 10:24:08
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@n...poczta.onet.pl>

    > Nie wiem, po co w ogóle zdjęcie. Chyba, że to ma być casting do filmu,
    > ale wtedy takie zdjęcie z CV też do niczego sie nie nada. No ale tak
    > ładnie wygląda w ogloszeniu CV ze zdjęciem....

    Było już, by widząc kandydata wiedzieć, że to on. Rodzi się jednak pytanie dlaczego
    przeprowadzający rozmowę jakoś nie przedstawiają swojego zdjęcia. Zwykłe wymuszenie.

  • 29. Data: 2008-09-30 12:54:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gbofo7$b6d$1@nemesis.news.neostrada.pl strach
    <s...@g...pl> pisze:

> [...]
    > Jeśli fotografia była wymagana, to znaczy że komuś zależy. Ja się dziwię
    > robieniu z tego wymogu, ale takie prawo rekrutera.
    Nie, nieprawda. Tzw. rekruter jeśli działa na rzecz pracodawcy (a tak jest
    chyba najczęściej) to w tym sensie go reprezentuje.
    Posiada zatem pewne jego (pracodawcy) prerogatywy.
    Jakich informacji ma prawo przyszły pracodawca żądać od osoby ubiegającej
    się o zatrudnienie określa enumeratywnie art. 22^1 KP.
    Zatem żadnych zdjęć, wypytywań o zainteresowania, chamskich pytań o sprawy
    osobiste itp.

    --
    Jotte

  • 30. Data: 2008-09-30 13:07:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
> [...]
    > ubiegającej się o zatrudnienie określa enumeratywnie art. 22^1 KP.
    > Zatem żadnych zdjęć, wypytywań o zainteresowania, chamskich pytań o

    Na podstawie paragrafu 5 tego artykułu pracodawca może żądać innych
    danych osobowych, na przykład zdjęcia, jeśli pracownik wyrazi na to zgodę.

    Zainteresowania i sprawy osobiste nie są daną osobową, więc nie
    rozumiem, dlaczego poruszasz ten temat w kontekście tego artykułu.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz