PracaGrupypl.praca.dyskusjeInne zdjęcie w CV - czy to będzie oszustwo? › Re: Inne zdjęcie w CV - czy to będzie oszustwo?
    From: "Noe Bat" <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Inne zdjęcie w CV - czy to będzie oszustwo?
    Date: Tue, 30 Sep 2008 12:17:47 +0200

    Użytkownik "strach" <s...@g...pl>

    > Jesteś co najmniej nazbyt wyrozumiały. Taka wyrozumiałość może oznaczać dla
    > pracodawcy konkretne koszta i rekruter zawsze ma to na względzie - nie
    > lekceważąc przynajmniej tych ewidentnych symptomów, które zostają w
    > papierach. Być może są stanowiska, gdzie taka konfabulacja byłaby luźniej
    > potraktowana (wróżka? telemarketer? rzecznik rządu?), ale nie róbmy z tego
    > reguły.

    Jakie koszty może ponieść pracodawca w związku z innym wyglądem pracownika ? Chyba
    nie mówimy o zawodzie modela tylko jakiejś typowej pracy gdzie co najwyżej można
    wymagać schludności.

    > Najczęściej fotografie nie są wprost wymagane, wtedy wystarczy nie
    > wstawiać - chyba lepiej niż demonstrować swoje luźne podejście do prawdy?

    No ale chodzi o to, kiedy są wymagane. Wtedy jednak lepiej je dołączyć i lepiej jak
    będzie to zdjęcie ładne. Jeśli ładne to ... sam się pracodawca prosi o podkładanie
    tzw koloryzowanego.

    > Zdjęcie to akurat z reguły najmniej ważna sprawa, w krajach bardziej
    > rozwiniętych pod tym względem w ogóle się nie dołącza zdjęć, a podobno nawet
    > oferty ze zdjęciami są odrzucane ze względów formalnych, aby uniknąć zarzutu
    > nierównego traktowania.

    Sam widzisz więc, że można mieć coś przeciwko. No ale skoro pracodawca chce to niech
    ma jak wyżej :)

    > Ja osobiście potrzebuję zdjęcia tylko po to, żeby
    > łatwiej rozpoznać kandydata czekającego na recepcji.

    Ciekawe czy wysyłasz jemu swoje zdjęcie ?

    > W każdym razie głupio
    > sobie strzelać w kolano w tak błahej sprawie.
    > Jeśli fotografia była wymagana, to znaczy że komuś zależy. Ja się dziwię
    > robieniu z tego wymogu, ale takie prawo rekrutera. W tym momencie protest
    > przez wprowadzenie w błąd oznacza marnowanie cudzego czasu.

    Takie prawo rekrutowanego :)

    > Zastanowiłbym
    > się jeszcze nad zupełnie oczywistymi przypadkami, np. wymóg dołączenia
    > zdjęcia przypadku kopacza rowów czy kucharki - ale nie mów że takie
    > przypadki nie są marginalne.

    Co za różnica czy marginalne ?