PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformatyk (programista/projektant) - cechy pożądane › Re: Informatyk (programista/projektant) - cechy pożądane
    From: kooriyoo <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Informatyk (programista/projektant) - cechy pożądane
    Date: 11 May 2007 01:35:01 -0700

    On 10 Maj, 10:01, Herakles <h...@b...pl> wrote:

    > (..)
    >
    > Uważasz, że człowiek, który nie potrafi rozwiązać tego zadania nadaję się na
    > programistę? Moim skromnym zdaniem po prostu strach się bać jak będzie
    > musiał napisać jakiegoś ifa.
    > (..)
    > Nie zupełnie, bo jak mi koleś roztrzaska najbardziej zawiłe równanie
    > logiczne, to wiem, że jak mu pokaże co to jest dżoin grupbaj to wiem, że
    > raz dwa się nauczy roztrzaskać najtrudniejsze(no może przesadzam)
    > zapytanie, chociażby był laikiem w bazach.

    z tego co zauwazylem do tej pory to wiekszosc ludzi upierajaca sie by
    sprawdzac takie teoretyczne badziewia robi to na zasadzie 'skoro ja to
    kulem pare lat to inni tez maja, bo to esencja wiedzy' a to nie jest
    tak do konca. IT to nie jest pitu pitu o teoriach uniwersyteckich.
    czlowiek zwiazany z IT ma usiasc i wyrzezbic tego sqla albo pare linii
    kodu a to jakiej jakosci to bedzie wiaze sie raczej z doswiadczeniem a
    nie z wiedza o teoretyczna. w rekrutacji pomagalem do tej pory
    zaledwie raz, ale od razu ustalilismy ze zadajemy pytania typu 'jak
    bys zrobil to albo optymalizowal tamto' bo to sa umiejetnosci na
    ktorych nam zalezy. nikt nie bedzie placil za rozwiazywanie rownan
    albo innych krzyzowek.

    oczywiscie powyzsze odnosi sie do wiekszosci firm z branzy IT, ale nie
    wszystkich. jak potrzebujesz kogos zeby wymyslil mega zlozony algorytm
    to wtedy pewnie teoretyczna wiedza bedzie lepszym wskaznikiem, ale to
    IMHO nie dotyczy polskiego rynku IT.