PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformatyk - jak zacząć? › Re: Informatyk - jak zacz?ć?
    From: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Informatyk - jak zacz?ć?
    Date: Mon, 19 Apr 2004 00:21:37 +0200

    > Wszystko zalezy od tego, co Cie dokladnie interesuje.
    >
    > Jesli bedziesz zaczynal od lizniecia kazdej z dziedzin, to niczego nie
    > bedziesz umial porzadnie i bedziesz jednym z tysiecy informatykow,
    > ktorzy potrafia wszystko, a tak naprawde nic.
    >
    > Nie polecam tez rzucania sie na darmowe, popularne technologie, typu
    > tworzenie stron WWW, PHP, czy tez bazy danych MySQL.

    Dlaczego sądzisz, że nie powinien się za to zabierać? Od czegoś trzeba
    zacząć.

    > Tego typu rzeczami
    > zajmuja sie studenci i prace te sa malo oplacane.

    No właśnie on jest studentem. A co do opłacalności to potwierdzam, że
    jest to mało zyskowne i rynek przejmują studenci (wolę zarabiać
    5-10zł/h przed kompem niż tyle samo w supermarkecie).

    > Ja osobiscie zaczalem od programowania WWW, najpierw w ASP, pozniej tez
    > PHP i PERL. Ale po jakims czasie stwierdzilem, ze duzych pieniedzy z
    > tego nie bedzie. Przyszla kolej na bazy danych. Teraz specjalizuje sie w
    > administrowaniu serwerami baz danych - SQL Server i Oracle. To
    > zaawansowane systemy stosowane w duzych firmach, wiec i zarobki sa duze.

    A czy mógłbyś napisać ilu praktykantów przewinęło się przez firmę w
    której pracujesz/pracowałeś i jak wyglądała ich praktyka?

    > Jesli chcesz zarabiac duzo, przejrzyl ogloszenia duzych korporacji -
    > kogo poszukuja, jakich kwalifikacji oczekuja. Radze pominac ogloszenia
    > malych firemek, bo one nie szukaja specjalistow, ale pseudo-
    > informatykow, ktorzy beda i programowali, i administrowali siecia, i
    > analizowali dane statystyczne, i zamiatali.

    Zgadzam się, że należy śledzić rynek na podstawie ogłoszeń dużych
    firm, ale co do totalnego olewania małych firemek to się nie zgodzę.
    Uważam, że należy na początku szukać praktyk w małych firmach, a nie w
    dużych, bo w małych szybciej człowieka dopuszczą do zrobienia
    czegokolwiek, w dużych w czasie praktyk pozwalają popatrzeć sobie (a i
    tak nie na wszystko).

    > Jesli juz znajdziesz kierunek, w ktorym chcesz isc, to rob cos. Czytaj,
    > praktykuj, zaczynaj wyrabiac sobie doswiadczenie.

    Oczywiście się zgadzam, tylko że to mimo wszystko trochę kosztuje, a
    środki na to można zdobyć wykonując właśnie jakieś słabo płatne prace.

    --
    pozdrawiam
    Bremse