PracaGrupypl.praca.dyskusje › Informatyk ... Jak szukac pracy?

  • 1. Data: 2005-01-05 00:12:34
    Temat: Informatyk ... Jak szukac pracy?
    Od: "Idea" <x...@o...pl>

    Witam
    Od ponad polowy roku mam dyplom wyzszej uczleni jednak z praca nie jest
    latwo, tzn pracuje ale nie w zawodzie :-(... a bardzo bym chcial w zawodzie.
    Jak wy szukaliscie swojej pierwszej pracy jako informatycy? ewentualnie jak
    szukac ?Prosze i info.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-01-05 00:13:13
    Temat: Re: Informatyk ... Jak szukac pracy?
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-01-05 01:12, Użytkownik Idea napisał:

    > Jak wy szukaliscie swojej pierwszej pracy jako informatycy?

    na studiach?

    --
    Witiia

  • 3. Data: 2005-01-05 03:41:02
    Od: "Dawid Gocel" <d...@S...onet.pl>

    > na studiach?
    Ja w liceum...

    --
    Connor

  • 4. Data: 2005-01-05 07:02:50
    Od: Sebastian Celejewski <s...@w...pl>

    Szczerze mówiąc pytanie mnie trochę dziwi. Skończyłem fizykę i pracuję
    jako fizyk, chociaż długi czas szukałem pracy jako informatyk. Jedyne,
    co mi brakowało do szczęścia, to jakikolwiek papierek potwierdzający
    moje kwalifikacje związane z programowaniem (np. dyplom ukończenia
    informatyki, certyfikat, cokolwiek). Przez to wykonuję od czasu do czasu
    różne programistyczne fuchy dla osób, dla których nie papierek jest
    ważny, tylko umiejętności. Bardzo dziwię się osobom, które dokumenty
    odpowiednie mają i pracy jako informatycy znaleźć nie potrafią.

    A pracy szukałem:
    - p.p.o
    - gazeta wyborcza
    - portale internetowe z ofertami pracy
    - Biuro Karier Studenckich PG(!) i UG
    - Młodzieżowe Biuro Pracy OHP(*)
    - Urząd Pracy
    - znajomi(*)
    - ogłoszenia własne w prasie i w internecie(*)
    - biura pośrednictwa pracy

    * - w moim przypadku dawało najbardziej obiecujące rezultaty
    ! - efektem było znalezienie pracy

    Sebastian Ce

  • 5. Data: 2005-01-05 07:06:16
    Od: Sebastian Celejewski <s...@w...pl>

    Acha, no i jeszcze co masz na myśli mówiąc ,,informatyk''? Mi się
    kojarzy to z takim panem pracującym koniecznie w instytucjach
    budżetowych, który instaluje programy, odwiesza system, kupuje dyskietki
    itp. Lepiej chyba szukać pracy jako programista, administrator baz,
    sieci itp., czyli specjalistycznie.

    Sebastian Ce

  • 6. Data: 2005-01-05 08:12:26
    Od: Michał Szeląg <l...@w...pl>

    Idea napisał :

> [...]
    > latwo, tzn pracuje ale nie w zawodzie :-(... a bardzo bym chcial w
    > zawodzie. Jak wy szukaliscie swojej pierwszej pracy jako informatycy?
    żałosne!
    --
    =======================================
    Między duszą a materią pośredniczy matematyka.

  • 7. Data: 2005-01-05 11:04:00
    Od: PsychoOne <p...@p...onet.pl>

    Idea wrote:
> [...]
    > Jak wy szukaliscie swojej pierwszej pracy jako informatycy? ewentualnie jak

    Ja miałem to szczęście, że udało mi się załapać z ogłoszenia. Poźniej
    wciągnąłem jeszcze dwóch kumpli ode mnie z roku. W każdej firmie, w
    jakiej pracowałem, proces rekrutacji wyglądał tak, że przychodził
    szef i pytał, czy nie znamy kogoś nadającego się na dane stanowisko.
    Jeśli to możliwe - utrzymuj kontakt z ludźmi ze studiów.

    Pozdrawiam,
    PsychoOne

  • 8. Data: 2005-01-05 14:46:36
    Od: "Darek" <...@...com>

    Użytkownik "Idea" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > latwo, tzn pracuje ale nie w zawodzie :-(... a bardzo bym chcial w
    > zawodzie. Jak wy szukaliscie swojej pierwszej pracy jako informatycy?

    Typowa z Ciebie sierotka Marysia. O tym trzeba myslec juz w szkole
    sredniej!! Najpierw zdajesz do renomowanej uczelni (zadnej tam Wyzszej
    Szkoly w Pcimiu Dolnym), na studiach decydujesz kim chcesz naprawde byc (np.
    administrator Linuxa, programista Java itp.), ksztalcisz sie
    specjalistycznie, wykonujesz pierwsze projekty (nawet za darmo!!), zdobywasz
    ciekawa praktyke. Wtedy dopiero mozna myslec o szukaniu pracy w zawodzie.

    Pozdro,
    Darek

  • 9. Data: 2005-01-05 15:31:24
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Dawid Gocel w news:crfnke$jfu$1@opal.futuro.pl napisał(a):

    > Ja w liceum...

    Hmmm... tyle, że pytanie nie brzmiało "kiedy", ale "jak" ;->

    pozdrawiam
    Greg

  • 10. Data: 2005-01-05 18:16:11
    Od: "cyrusNew" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Witiia" <w...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:crfbeh$2q6$1@news.onet.pl...

    > na studiach?
    >
    > --
    > Witiia

    z ogłoszeń najlepiej tych internetowych, na jobs.pl, pracuj itp. itd. Ustaw
    sobie żeby spamowali ci skrzynkę ofertami z kategorii które cię interesują.
    Potem wysyłaj CV, motiva i czekaj. Doświadczenie jest bardzo przydatne,
    oceny ze studiów albo papierek chyba wogule (w żadnej z firm nikt nie chciał
    ode mnie niczego takiego). Zbieraj także materiał do portfolio, np. programy
    które robisz na zaliczenie, zrób sobie strone www i wrzucaj tam ze
    screenshotami. I nie przejmuj się, mnie dwie pierwsze firmy przekręciły na
    połowe należnego mi wynagrodzenia, teraz współpracuje z trzeciom i wygląda
    to nieźle. Oby do przodu:)

    HB