PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformatyk › Re: Informatyk
    From: "Mirmar" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Informatyk
    Date: Fri, 30 Jun 2006 10:24:55 +0200

    Użytkownik "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:slrnea9glh.dt9.baran@wrath.hell.pl...

    > Nie ma się co oszukiwać, typowy administrator systemów, sieci etc. a w
    > szczególności tzw. ,,informatyk zakładowy'' (zwany także ,,starszym
    > tonerowym'') to po prostu cieć, tylko bardziej techniczny, nieco
    > bardziej wyrafinowany i przeważnie z przerostem wyobrażenia o własnej
    > pozycji :->
    >
    > Jubal

    Czyli elita to programiści...jak zwykle. Informatyka to nauka o informacji i
    jej przetwarzaniu. Programista tworzy tylko narzędzia, które wykorzystuje
    albo informatyk, albo szary user.
    Jest więc sprawnym rzemieślnikiem w swojej dziedzinie. Jeśli zna się na
    wiecej niż na programowaniu i językach programowania to jest dopiero elita.
    Nie może być tak, że programista doskonale zna się na swoim swoim środowisku
    programistycznym, na swoich kompilatorach, odpluskwiaczach, a nie potrafi
    rozwiązać jakiegoś innego zadania np. coś wdrożyć czy skonfigurować.
    Podział na informatyków programistów i nieprogramistów (adminów,
    wdrożeniowców) to pewnego rodzaju rasizm informatyczny. Programiści traktują
    nieprogramistów jako informatyków niższego rzędu o czym świadczy choćby
    sformułowanie "cieć informatyczny"
    Istnieje też osobna grupa informatyków zwana przez obydwie grupy
    (programistów i adminów) pogardliwie komputerowcami. Są to osoby doskonale
    znające się na sprzęcie i oprogramowaniu jednakże nie posiadające
    odpowiedniego wykształcenia. Takie osoby znajdują się na samym dnie
    społeczności informatyków. Kryterium, że informatykiem zostaje się tylko i
    wyłącznie po studiach (na których jest mnóstwo teorii i oczywiście języki
    programowania) jest wg. mnie błędne. Wiele mlodych ludzi w dzisiejszych
    czasach posiada odpowiednią wiedzę już po szkole średniej (choć nie zawsze
    jest to wiedza wyniesiona ze szkoły). Technik informatyk - to nie powinno
    być pejoratywne określenie. Zresztą taki technik może stać się późnie inż
    lub mgr inż informatykiem. Jak bedzie chciał to się podszkoli...

    MM