PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformatyk › Re: Informatyk
  • Data: 2006-07-01 07:18:57
    Temat: Re: Informatyk
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jest więc sprawnym rzemieślnikiem w swojej dziedzinie. Jeśli zna się na
    > wiecej niż na programowaniu i językach programowania to jest dopiero
    > elita.

    Praktycznie rzecz biorac, piszac jakakolwiek powazniejsza aplikacje musisz
    umiec cos wiecej. Jesli pracujesz w firmie zajmujacej sie rozliczeniami to
    pasowalo by wiedziec cos nie cos z ekonomi i ksiegowosci. A jesli chodzi o
    rzemieslnikow to taki sam rzemieslnik z programisty jak i z chirurga
    przeciez... on tez zna sie tylko na cieciu i zszywaniu... nawet narkozy
    podac nie umie prawda ?

    > Nie może być tak, że programista doskonale zna się na swoim swoim
    > środowisku programistycznym, na swoich kompilatorach, odpluskwiaczach, a
    > nie potrafi rozwiązać jakiegoś innego zadania np. coś wdrożyć czy
    > skonfigurować.
    > Podział na informatyków programistów i nieprogramistów (adminów,
    > wdrożeniowców) to pewnego rodzaju rasizm informatyczny. Programiści
    > traktują nieprogramistów jako informatyków niższego rzędu o czym świadczy
    > choćby sformułowanie "cieć informatyczny"

    Sformulowanie "ciec informatyczny" dotyczy osob ktorym wydaje sie, ze maja
    pojecie o informatyce a tak naprawde ich wiedze mozna by strescic w jednej
    ksiazce poswieconej sprzetowi i w drugiej instrukcji obslugi programow
    uzywanych w firmie. Dlatego wlasnie taki pan w firmie jest okreslany
    "cieciem" bo tak naprawde nic nie potrafi... a wydaje mu sie, ze moze
    nazywac sie informatykiem. Ludzie informatyk jest to tytul nadawany przez
    szkoly wyzsze uzyskuje sie inzyniera lub magistra , a niekiedy licencjat...
    Czy jak dacie pani basi proszek na bol glowy i jej przejdzie to ktos o was
    mowi panie doktorze ?

    > Istnieje też osobna grupa informatyków zwana przez obydwie grupy
    > (programistów i adminów) pogardliwie komputerowcami. Są to osoby doskonale
    > znające się na sprzęcie i oprogramowaniu jednakże nie posiadające
    > odpowiedniego wykształcenia. Takie osoby znajdują się na samym dnie
    > społeczności informatyków. Kryterium, że informatykiem zostaje się tylko i
    > wyłącznie po studiach (na których jest mnóstwo teorii i oczywiście języki
    > programowania) jest wg. mnie błędne. Wiele mlodych ludzi w dzisiejszych
    > czasach posiada odpowiednią wiedzę już po szkole średniej (choć nie zawsze
> [...]

    Prawde mowiac wielu mlodym ludziom wydaje sie, ze posiadaja odpowiednia
    wiedze a poza tym, ze sprawnie sie posluguja komputerem i potrafia
    samodzielnie rozwiazywac problemy z windows ich wiedza jest dosc mocno
    ograniczona. Istnieje bardzo waska grupa mlodych osob, ktore samodzielnie
    caly czas inwestuja w swoj rozwoj i rzeczywiscie nie ma znaczenia czy akurat
    sa w szkole sredniej czy studiuja bo i tak zdobywaja wartosciowe na rynku
    doswiadczenie.

    Technik informatyk - to nie powinno
    > być pejoratywne określenie. Zresztą taki technik może stać się późnie inż
    > lub mgr inż informatykiem. Jak bedzie chciał to się podszkoli...

    Dzieki temu teraz kazda szkola ma kierunek informatyczny albo chociaz jest o
    profilu informatycznym ewentualnie ma zajecia doksztalcajace z informatyki
    ( czemu to sie nie nazywa po prostu kurs komputerowy z office ??? ). I
    pozniej mamy takich informatykow ktorych niestety mozna tylko jako ciec
    komputerowy okreslic, a im sie wydaje ze co prawda nie sa progamistami ale
    informatykami to na pewno.

    Dlaczego teraz co druga osoba chce byc "informatykiem" przeciez prawnicy o
    wiele lepiej zarabiaja i TEZ MAJA KOMPUTERY !!! te pasjansy w windzie tak
    wciagaja czy co ?
    Jarod