PracaGrupypl.praca.dyskusjeIle zarabia inżynier na początku kariery? Ile później, po latach? › Re: Ile zarabia inżynier na początku kariery? Ile później, po latach?
  • Data: 2003-08-29 17:37:09
    Temat: Re: Ile zarabia inżynier na początku kariery? Ile później, po latach?
    Od: "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam pytanie: Ile zarabia inżynier na początku kariery? Ile później, po
    > latach? Czy jest to zależne i zróżnicowane od konkrtnej branży? Jak sprawy
    > się mają w WOD-KAN? Chodzi mi o biura projektowe.
    >
    > pozdrawiam, marek

    Wszystko zależy od szczęścia. Nie ma przecież stałej zasady ile kto ma
    zarabiać w obecnym świecie rynku pracy.
    W pierwszej pracy możesz zarabiać od około 800 - 1200 złotych. Ale warto to
    brać i szukać dalej, bo inżynier musi teraz trenować jak chomik w kołowrotku
    i to intensywnie żeby nie wyjść z wprawy.
    Docelowo można powiedzieć że około 1600 - 2500... (ale znów przesadziłem
    :)) ). Pozatym świetny układ jest jak masz znajomości w dozorze technicznym,
    albo gdyby Ci ktoś zrobił tanio dobrą recenzję projektu. Ponieważ w branży
    wod-kan dobrze jest otworzyć własne biuro projektów i wtedy jeździsz niezłym
    wózkiem.
    Projekt robisz jeden, a potem go modyfikujesz pod konkretnego klienta. W ten
    sposób działa 99% biur architektonicznych, nie dziwne że wszystkie domy są
    takie same, a w komputerze każdy ma inną elewację.
    Zapychasz nemało ale mając jakąś posadę i kontakt z ludźmi z branży -
    wynosisz 2000 z roboty plus 3500 z własnego projektu co miesiąc, lub z
    dłubania w domu, jesteś ustawiony, masz ZUS. Lepszego układu nie znajdziesz.
    Samodzielność i trochę praktyki. Tyle.

    Th

    Można nauczyć matematyki ale nie samodzielnego myślenia. Pitagoras.