PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile za opieke nad komputerami w biurze?

  • 1. Data: 2005-01-12 19:20:40
    Temat: Ile za opieke nad komputerami w biurze?
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Witam!

    Proszę, nie piszcie mi, że nie znam swojej wartości bo to wiem ;-) Na rynku
    pracy stawiam pierwsze kroki. Aby posiąść tę wiedzę muszę pytać, co
    niniejszym czynię :-)

    Ile bierzecie średnio za opiekę nad komputerami w malutkim biurze (3
    komputery)? Chodzi o to aby co jakiś czas podejść na godzinkę, włączyć
    scandiska, defragmentację, pokasować zbędne pliki, sprawdzić czy nie zalęgło
    się jakieś paskudztwo, czy wszystko dobrze chodzi, odkurzyć skrzynię.
    Dodatkowo szybka reakcja w razie jakiejś poważniejszej awarii (pojawić się
    na miejscu do maksimum 24 godzin - zazwyczaj mniej niż 9 godzin jeśli jestem
    poza domem i 1,5 jeśli jestem w domu).

    Jaki układ byłby najkorzystniejszy? Wizyta raz w miesiącu (50 zł) +
    dodatkowe zgłoszenia (zależy od problemu 20-100 zł za wizytę i usunięcie
    usterki)? Oprogramowania nie noszę z sobą (chyba, że jest to jakiś
    freeware). Zakładam, że system operacyjny i inne potrzebne do pracy (nie
    mojej, ale jego) programy dostarcza mi klient. W większości przypadków nie
    będę ponosił kosztów przejazdu, chociaż organizuję go we własnym zakresie.
    Sporadycznie jednak mogę brać samochód, jeśli trzeba będzie sprzęt zabrać.

    pozdrawiam
    Greg

  • 2. Data: 2005-01-12 21:34:05
    Temat: Re: Ile za opieke nad komputerami w biurze?
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Greg <ozma@BEZ_SPAMUop.pl> zapodał(a):
    > Witam!
    >

    > Proszę, nie piszcie mi, że nie znam swojej wartości bo to wiem ;-) Na rynku
    > pracy stawiam pierwsze kroki. Aby posiąść tę wiedzę muszę pytać, co
    > niniejszym czynię :-)
    [...]
    > Jaki układ byłby najkorzystniejszy? Wizyta raz w miesiącu (50 zł) +
    > dodatkowe zgłoszenia (zależy od problemu 20-100 zł za wizytę i usunięcie
    > usterki)?

    Dokładnie.
    Ale: abonament maks. 50zł/ms za komputer (typowa konserwacja sprzętu) +
    dobrze płatne nagłe zgłoszenia (im szybsza reakcja, tym większa stawka) + dodatkowe
    koszta np. modernizacji, sieci, etc.

    > Oprogramowania nie noszę z sobą (chyba, że jest to jakiś
    > freeware). Zakładam, że system operacyjny i inne potrzebne do pracy (nie
    > mojej, ale jego) programy dostarcza mi klient.

    Tak. Na wypadek sporządzaj protokoły instalacji:
    - co zainstalowałeś
    - jak programy były zainstalowane, jak kończyłeś pracę przy komputerze (przygotuj
    sobie formatki,aby to nie zabierało Ci większości pracy...)
    - oświadczenie właściciela, że ponosi odpowiedzialność za legalność
    zainstalowanego oprogramowania

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 3. Data: 2005-01-12 21:36:46
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Greg wrote:

    > Ile bierzecie średnio za opiekę nad komputerami w malutkim biurze (3
    > komputery)? Chodzi o to aby co jakiś czas podejść na godzinkę, włączyć
    [...]

    na wstepie powiem, ze nie opiekuje sie
    komputerami w malym biurze na takich zasadach;

    > Jaki układ byłby najkorzystniejszy? Wizyta raz w miesiącu (50 zł) +

    50PLN za trzy komputery - to jest smiesznie malo; szczegolnie, ze
    musialbys poswiecic przynajmniej 3h na kazdorazowy przeglad tych
    trzech stacji;

    > dodatkowe zgłoszenia (zależy od problemu 20-100 zł za wizytę i usunięcie

    no to "wizyta raz w miesiacu" przynajmniej 3*(20-100) ale zdecydowanie
    w kierunku 100PLN; zwroc uwage, ze to jest wypadkowa kilku czynnikow;
    jak bedziesz zbyt malo sie cenil, to pracownicy beda Cie ciagle wzywac;
    jezeli ceny beda wyzsze, to bedzie prikaz od szefa, zeby serwis wzywac
    w ostatecznosci;

> [...]
    > będę ponosił kosztów przejazdu, chociaż organizuję go we własnym zakresie.

    no, ale co?? na piechote bedziesz chodzil?? jesli tak, co tracisz czas,
    jezeli jednak srodkami komunikacji, to one kosztuja - i nie bierz pod
    uwage faktu, ze bedziesz dojezdzal np. na rowerze;

    > Sporadycznie jednak mogę brać samochód, jeśli trzeba będzie sprzęt zabrać.

    a samochod przeciez kosztuje - i nie mow, ze placisz tylko za paliwo,
    bo sa jeszcze liczne inne koszty - zuzycie samochodu, koszty napraw,
    biezacego utrzymania (nie tylko paliwo);

    adas;

  • 4. Data: 2005-01-12 21:41:57
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ale: abonament maks. 50zł/ms za komputer (typowa konserwacja sprzętu) +
    > dobrze płatne nagłe zgłoszenia (im szybsza reakcja, tym większa stawka) +

    My placimy 100/komp/mies. za full service, tzn. jest w tym i konserwacja, i
    wliczone wszelkie nieprzewidziane wypadki wymagajace natychmiastowej
    reakcji - bez dodatkowych doplat za cokolwiek "uslugowego". Ale przy full
    service na ryczalt warto w umowie umiescic gorne granice ilosci
    przepracowanych godzin, z doplata za przekroczenie, ustalajac je jednak tak,
    zeby w praktyce sie to przekroczenie nie zdarzalo. ryczalt jest atrakcyjny
    dla zleceniodawcow, ktorzy lubia miec duza pewnosc przy przewidywaniu i
    planowaniu kosztow i jest to pod wieloma wzgledami wygodniejsze niz
    ewidencjonowanie godzin i wyliczanie rachunku co miesiac..

    I.

  • 5. Data: 2005-01-14 00:20:13
    Od: Adam <o...@n...dd>

    Greg napisał(a):
> [...]
    > na miejscu do maksimum 24 godzin - zazwyczaj mniej niż 9 godzin jeśli jestem

    300-500zl kilka dojazdow w miesiacu

    aha im mniej bierzesz tym mniej Cie szanuja

    na sieci jest pelno cennikow ;) podobal mi sie jeden o instalacji
    pewnego softu [doslownie pare klikniec dalejjedna opcja wyobru za 600zl]

  • 6. Data: 2005-01-14 00:25:00
    Od: Jan Kowalski <j...@k...pl>

    > 300-500zl kilka dojazdow w miesiacu
    > aha im mniej bierzesz tym mniej Cie szanuja

    Masz pracę?. Pewnie jesteś z niej zadowolony, skoro siedzisz na
    tej grupie (bo na pracodawcę nie wyglądasz) :-)

  • 7. Data: 2005-01-14 13:51:24
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    adasiek w news:cs48pv.170.1@podolany.art.pl napisał(a):

    > 50PLN za trzy komputery - to jest smiesznie malo;

    No tak. Ale też nie znam jeszcze użytkownika. Znam takich, u których przez
    długi czas człowiek niewiele ma do roboty. Znam też takich, którym
    komputerom trzeba poświęcić baaardzo dużo czasu odwiedzając ich z
    częstotliwością raz w miesiącu ;-)

    > jak bedziesz zbyt malo sie cenil, to pracownicy beda Cie ciagle
    > wzywac;

    Potwierdzam ;-) Chociaż to nie na podstawie doświadczeń z pracodawcami :-)
    Na razie dopiero zaczynam, więc czasu mam stosunkowo dużo. Powoli zaczynają
    pojawiać się zlecenia i mam nadzieję, że trend się utrzyma. Jeśli problemem
    zacznie być czas, a nie ilość zleceń będę mógł podnosić ceny.

    > no, ale co?? na piechote bedziesz chodzil?? jesli tak, co tracisz
    > czas, jezeli jednak srodkami komunikacji, to one kosztuja - i nie
    > bierz pod uwage faktu, ze bedziesz dojezdzal np. na rowerze;

    Czasem własnym samochodem - wtedy faktycznie ten konkretny dojazd kosztuje.
    W większości przypadków komunikacja miejska. Cena biletu jest uwzględniona w
    dochodzie z innego źródła.

    Dziękuję za odpowiedzi, także te na priv (chociaż nie bardzo rozumiem
    dlaczego tam - tutaj można je poddać dyskusji, może też kto inny skorzysta).
    Jeśli komuś coś jeszcze się nasunie to proszę się nie krępować :-)

    pozdrawiam
    Greg

  • 8. Data: 2005-01-14 13:52:04
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: Jan Kowalski [Fri, 14 Jan 2005 01:25:00 +0100]:

    > Masz pracę?. Pewnie jesteś z niej zadowolony, skoro siedzisz
    > na tej grupie (bo na pracodawcę nie wyglądasz) :-)

    A co ma wspolnego zadowolenie z pracy albo samo posiadanie pracy
    z siedzeniem na tej grupie? Ja tak z ciekawosci, bo moze ja tu nie
    powinnam czy cos... :)

    Kira

  • 9. Data: 2005-01-14 13:57:58
    Od: Jan Kowalski <j...@k...pl>

    > A co ma wspolnego zadowolenie z pracy albo samo posiadanie pracy
    > z siedzeniem na tej grupie? Ja tak z ciekawosci, bo moze ja tu nie
    > powinnam czy cos... :)
    Sorry, to nie było może właściwe. Ale jak czytam, że osoba która
    praktycznie nie ma doświadczenia dostaje takie rady, to się denerwuję.

    Jan

  • 10. Data: 2005-01-14 17:08:48
    Od: Adam <o...@n...dd>

    > Masz pracę?. Pewnie jesteś z niej zadowolony, skoro siedzisz na
    > tej grupie (bo na pracodawcę nie wyglądasz) :-)

    tyle biore ryczaltowo za swoje uslugi w opisanym przypadku, aha jestem
    studentem i robie to dorywczo i nie bede robil za 5-15 zl/h bardzo mi
    przykro, wiem jak to brzmi ze ciezko jest z praca i inne zawracanie
    fujary ale to co czasem widze to zenada, jak mam robic za grosze to mi
    sie koszty nie zwroca wiec wole czas przeznaczyc na czytanie, kulture,
    poznawanie ludzmi :)

    naprawde nie warto brac malo bo nie bedzie sie szanowanym.
    w systemi w jakim pracuje czyli ryczalt/godziny za godzine jest >100+vat

    Nie jestem zadwolony z tego co sie dzieje na studiach, trace na nich
    czas, ucze sie juz praktycznie tyle zeby dostac 3 i niech sie odczepia
    choc kiedys mi zalezalo.

    Jeszcze jakies pytania?