PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile programisci dostaja za program?

  • 11. Data: 2002-05-30 20:46:55
    Temat: Re: Ile programisci dostaja za program?
    Od: "Piotr" <p...@g...pl>

    > Zalezy jakiego samochodu. Jestem pewien, ze znalazlbym samochod ktory jest
    > wart 10 razy tyle co Twoja najtansza robota :)
    >
    > Merlin

    Widze ze bardzo ostroznie do tego podchodzicie. Macie jakies obawy. Szkoda.

  • 12. Data: 2002-05-30 21:01:45
    Od: "Anyia" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Piotr <p...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ad633i$q5p$...@n...tpi.pl...

    > Widze ze bardzo ostroznie do tego podchodzicie. Macie jakies obawy.
    Szkoda.

    a nie chcesz dac dobrego przykladu? :-)

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Anyia

  • 13. Data: 2002-05-31 11:03:40
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

    > Widze ze bardzo ostroznie do tego podchodzicie. Macie jakies obawy.
    Szkoda.

    Nie obawy. Poprostu nie da sie ogolnie wycenic programu. Pytanie o to ile
    kosztuje program jest podobne do pytania o to ile kosztuje samochod. Jest
    zbyt wiele niewiadomych - zalezy dla jakiej firmy, zalezy od stopnia
    skomplikowania, od tego czy zamierzasz robic jeszcze inne rzeczy dla tej
    samej firmy.

    Merlin

  • 14. Data: 2002-05-31 11:38:22
    Od: Basia Zygmańska <j...@s...gliwice.pl>

    > Mysle ze ujawnianie stawek jest w interesie progamistow, poniewaz
    > przeciwdziala zanizaniu cen... Chyba ze komus zalezy na tanim
    wykupywaniu od
    > nieuswiadomionych, ale przez to inni traca.

    Zwykle z grubsza oceniałam ile moze mi zająć napisanie tego programu i
    mnożyłam to przez jakąś rozsądną stawkę godzinową (25 zł, 30 zł).
    Oceniałam raczej w zaokrągleniu w górę niż w dół.

    Nie dotyczyło to całosci zagadnienia, ale modyfikacji do już
    działającego oprogramowania, nie trzeba było robic projektu, ale za to
    trzeba było dobrze znać ten program o co nie było trudno, gdyż był
    mój.

    Tyle że napisałam go jeszcze w trakcie umowy o pracę, a potem
    zwolniłam sie z tej firmy i teraz od czasu do czasu modyfikuję go
    jeszcze w ramAch tzw. "fuch".

    Przypuszczam że przy napisaniu programu całkiem od nowa należałoby
    zastosowac wyższą stawkę, bo trzeba wliczyć koszt zakupionego
    oprogramowania narzędziowego, jakieś koszty ryzyka i tak dalej.

    Lepiej osobno wycenić projekt, a dopiero po jego zakończeniu i
    podpisaniu wszystkich załozeń osobno podpisać umowę na program, bo
    klient bardzo lubi zmieniac zdanie i rozszerzać projekt w trakcie jego
    realizacji.

    Pozdrowienia.

    Basia
    .

  • 15. Data: 2002-05-31 12:56:33
    Od: "Piotr" <p...@g...pl>

    > Szkoda.
    >
    > a nie chcesz dac dobrego przykladu? :-)

    No coz, ja dopiero koncze szkole, wiec nie mam takiego doswiadczenia :)

  • 16. Data: 2002-06-03 11:48:20
    Od: "010" <g...@p...onet.pl>

    "Piotr" <p...@g...pl> wrote in message news:ad5j7n$s9r$1@news.tpi.pl...
> [...]
    od
    > nieuswiadomionych, ale przez to inni traca.

    coś między 30 a 50.000 zł

  • 17. Data: 2002-06-03 18:06:32
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    On Mon, 3 Jun 2002 13:48:20 +0200, "010" <g...@p...onet.pl>
    wrote:

    >od
    >>
    >coś między 30 a 50.000 zł

    Inna stawka za "hello world" a inna za CRM. Trzeba najpierw oszacowac
    ile to bedzie roboczogodzin (a nastepnie pomnozyc przez 2 i dodac na
    koncu jedno kolko) a nastepnie zalozyc sobie stawke godzinowa. W tym
    zas pomocne jest ustalenie wymarzonej sumy koncowej projektu np
    Cinquecento Sporting ( ;P ). Inna sprawa czy chcesz kase od razu czy
    na raty (a'la pensja) wtedy sprzedajesz tanio ale program tak knocisz
    ze zaraz trzeba cos przerabiac i tak w kolko - znam takich co zyja z
    tego juz ponad 15 lat (czyli od poczatku komputeryzacji w PL)

    Pzdr
    Limfo