PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile programisci dostaja za program?

  • 1. Data: 2002-05-30 16:16:04
    Temat: Ile programisci dostaja za program?
    Od: "Piotr" <p...@g...pl>

    Mysle ze ujawnianie stawek jest w interesie progamistow, poniewaz
    przeciwdziala zanizaniu cen... Chyba ze komus zalezy na tanim wykupywaniu od
    nieuswiadomionych, ale przez to inni traca.

  • 2. Data: 2002-05-30 17:09:41
    Temat: Re: Ile programisci dostaja za program?
    Od: "Plonk" <...@o...pl.invalid>

> [...]
    >przeciwdziala zanizaniu cen... Chyba ze komus zalezy na tanim wykupywaniu od
    >nieuswiadomionych, ale przez to inni traca.
    Przygotuj dokładną specyfikację i daj do wyceny

    --
    So long, so Plonk

  • 3. Data: 2002-05-30 17:18:02
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    Piotr <p...@g...pl> wrote:
    > Mysle ze ujawnianie stawek jest w interesie progamistow, poniewaz
    > przeciwdziala zanizaniu cen... Chyba ze komus zalezy na tanim wykupywaniu od
    > nieuswiadomionych, ale przez to inni traca.

    moze tez sluzyc przebijaniu ofert konkurencji ("podkupowaniu" kontraktow)
    a zatem zanizaniu :->
    jesli ktos potrafi sam siebie wycenic to nie ma powodu ujawniac tajemnic
    handlowych.
    zwlaszcza ze cena programu to zwykle cena projektu, wykonania i wdrozenia
    i nie ma precyzyjnego podzialu ile za co (a nawet jak jest to ma niewiele
    wspolnego z wartoscia poszczegolnych elementow pracy a jest zwyklym
    psychologicznym podchodzeniem klienta)

    pozdrawiam

    romekk

  • 4. Data: 2002-05-30 17:47:58
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

> [...]
    od
    > nieuswiadomionych, ale przez to inni traca.

    1/10 ceny samochodu.

    Merlin

  • 5. Data: 2002-05-30 18:07:35
    Od: "Sebol" <l...@s...pl>

    Użytkownik "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl> napisał w wiadomości

    > 1/10 ceny samochodu.

    ale czyjego? programisty czy prezesa? :D

    --
    l...@s...pl
    gg 1287117

  • 6. Data: 2002-05-30 18:17:52
    Od: "Piotr" <p...@g...pl>

    Np. aplikacja sieciowa (Internet), obsluga protokolu pop3.
    Wogole mnie interesuja mnie informacje na temat wyceny roznych projektow, z uzyciem
    roznych technologii np. MFC. Wiem, ze czasami mozna natknac sie na zlodzieji ktorzy
    wykradaja kody zrodlowe, ale chodzi mi o uczciwe informacje.

  • 7. Data: 2002-05-30 18:23:02
    Od: "Piotr" <p...@g...pl>

    > moze tez sluzyc przebijaniu ofert konkurencji ("podkupowaniu" kontraktow)
    > a zatem zanizaniu :->

    Przebijac mozna nieswiadomie, nie wiedzac o tym. Zreszta trzeba byc
    spiegiem, zeby wiedziec co i kto robi :)
    Przypomina sie mi gra Ultima na serwerze CL SE. Tam byly sytuacja ze
    sprzedaza sprzetu robionego przez kowali (bronie, pancerze).
    Ludzie ktorzy nie znali stawek sprzedawali zawsze nizej, tak dlugo az zeszlo
    to ponizej oplacalnosci. Zreszta istniala tam szajka zlodzieji, ktorzy
    kradli rzemieslnikom zrobiony przez nich sprzet. Byc moze to oni zarzucali
    rynek masa tanich wyrobow.

> [...]
    > i nie ma precyzyjnego podzialu ile za co (a nawet jak jest to ma niewiele
    > wspolnego z wartoscia poszczegolnych elementow pracy a jest zwyklym

    To wiem, tylko trzeba miec jakis punkt odniesienia.

  • 8. Data: 2002-05-30 18:27:20
    Od: hubert depesz lubaczewski <d...@d...pl>

    Tomasz 'Merlin' Kolinko <t...@p...qs.pl> wrote:
    > 1/10 ceny samochodu.

    oj nie zawsze. czasem się robi za 1/100.

    depesz

    --
    hubert depesz lubaczewski http://www.depesz.pl/
    ... vows are spoken to be broken ... [enjoy the silence]

  • 9. Data: 2002-05-30 18:46:39
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > oj nie zawsze. czasem się robi za 1/100.

    zwlaszcza dla KPKSu ;-), czy innego Neoplana.

    pozdrawiam

    romekk

  • 10. Data: 2002-05-30 20:38:23
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

    > oj nie zawsze. czasem się robi za 1/100.

    Zalezy jakiego samochodu. Jestem pewien, ze znalazlbym samochod ktory jest
    wart 10 razy tyle co Twoja najtansza robota :)

    Merlin