PracaGrupypl.praca.dyskusjeIdiotyczna klauzula › Re: Idiotyczna klauzula
    From: robbi <r...@n...frompoznan.com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Idiotyczna klauzula
    Date: Sun, 17 Sep 2006 13:56:48 +0200

    toto42 napisał(a):

> [...]
    >
    > Klauzula ta dołączona jest do umowy o pracę na stanowisku niekierowniczym
    > (dokładniej - produkcyjnym), prawdopodobnie wszyscy pracownicy na stanowiskach
    > robotniczych także ją posiadają w swoich umowach.
    > Co ważne, podpisałem się pod tą klauzulą nie mając wglądu w regulamin
    > wynagradzania i premiowania, nie znane mi są (dokładniej - pracodawca mnie z
    > nimi nie zapoznał) przepisy Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
    > Klauzulę podpisałem z obawy, że nie zostanę przyjęty do pracy. Poświadczyłem
    > więc nieprawdę i poniekąd zostałem do tego przymuszony.

    To trzeba bylo poprosic o te regulaminy. Ja dostawalem wszelkie
    regulacje w pierwsyzm dniu prace zebym zapoznal sie z nimi, zazwyczja
    bylo to w kadrach.

    > Pytania dodatkowe:
    > a) Czy klauzula taka jest formą zawarcia umowy o zachowaniu tajemnicy
    > przedsiębiorstwa?

    Tak

    > b) Czy umowa o zachowaniu tajemnicy przedsiębiorstwa nie powinna być oddzielną
    > umową od umowy o pracę?

    Moze ale nie musi.

    > c) Czy dozwolone jest zawieranie klauzuli o zakazie konkurencji w umowach o
    > pracę i to takich, które dotyczą pracowników na stanowiskach nie kierowniczych?

    Kazdy pracownik firmy ma stycznosc z jakimis jej tajemnicami. Wiec kazdy
    nawet sprzataczka moze miec taka klauzule, umowe. Stanowiska kierownicze
    i wyzsze moga miec dodatkowy zapis o zakazie pracy w branzy po odejsciu
    od obecnego pracodawcy. Oczywiscie za odpowiednim odszkodowaniem.

    > d) Czy zawarcie wyżej wymienionej klauzuli w umowie o pracę, wymaganie jej
    > podpisania bez spełnienia odpowiednich wymogów przez pracodawcę (przedstawienie
    > wszystkich wymienionych w klauzuli regulaminów, zapoznanie z przepisami ustawy
    > o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji) nie jest fałszerstwem intelektualnym
    > (art. 271 Kodeksu Karnego) oraz wyłudzaniem poświadczania nieprawdy (art. 272
    > kk)?

    W jakim sensie fałszerstwem intelektualnym? Sprecyzuj to.
    Co do wyludzneia poswiadczenia nieprawdy - podsunieto to Tobie w jakis
    zakamuflowany sposob? Z tego co piszesz nie. Dostales umowe,
    przecyztales ja i bezkrytycznie podpisales. Przeciez nic by sie nie
    stalo gdybys poprosil o owe regulaminy.

    Ja mam wrazenie ze dostales umowe wygenerowana z jakiegos gotowca i tyle.

    --
    pzdr
    robbi