PracaGrupypl.praca.dyskusjeIT - polaczenie wielu stanowiska a jakosc pracy › Re: IT - polaczenie wielu stanowiska a jakosc pracy
    From: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: IT - polaczenie wielu stanowiska a jakosc pracy
    Date: Thu, 17 Aug 2006 15:15:45 +0000 (UTC)

    Tomek napisał(a):

    [...]

    > I za co się tu szkolić?

    Wiedza jest dostępna za grosze lub wręcz za darmo (lagalnie).
    Egzaminy i certy nie kosztują tak dużo. Egzaminy podstawowe Microsoftu
    kosztują chyba w granicach 100$. Egzamin Zend Certified Professional
    kosztuje $125.

    > Gówniany kursik nic Ci nie da - stracisz tylko kasę.
    > A zanim go wykorzystasz to już papierek straci ważność (np ścieżki
    > edukacyjne MS). Nie wiem jak Ty to sobie wyobrażasz.

    Normalnie.

    > Mówisz że w moim interesie jest być atrakcyjnym na rynku pracy?

    A w czyim? Chyba nie w moim. :>

    > To powiedz jakie szkolenia sprawią że będę atrakcyjnym? I za ile?

    Takie po których będziesz coś konkretnego wiedział i umiał.

    > 10 000? 50 000? Myślisz że szkolenia załatwią pracę?

    Nie. Za to będziesz miał kartę przetargową by starać się o lepsze warunki.
    Aby mieć dobrą pracę trzeba być dobrym, a nie tylko świecić papierkami.

    > Otóż: znam ludzi co mają różne szkolenia i wiedzę oraz nie są dupami wołowymi
    > i wcale nie zarabiają jakoś rewelacyjnie.

    Cenić też się trzeba umieć. Warto też sobie odświeżyć stare techniki
    negocjacyjne. Niewiele jest firm, które dadzą Ci więcej, mimo tego że
    będziesz chciał mniej. Ty też jak idziesz do sklepu po bułki to płacisz tyle
    ile chce sprzedawca, prawda?

    > Częściej jest to kwestia szczęścia niż wiedzy i certyfikatów.

    Tak jest! Lepiej się położyć i nic nie robić. I koniecznie narzekać że nic
    się nie umie, że nic się nie da, że to zależy od szczęścia itd.

    > Dziś nawet jak miałbym 20 kursów to NIC by mi nie dało. Czemu? Bo nikt nie
    > zatrudni mnie na etat a na pracę "po godzinach" nie mam czasu. Już od prau
    > lat spędzam dziennie przeciętnie 14h dziennie przy kompie i nie mam siły ani
    > ochoty na więcej.

    Ja spędzam tyle samo. A w czasie kiedy Ty szukasz wymówek, ja szukam sposobów
    na polepszenie jakości swojej pracy i polepszenie warunków pracy (także
    płacowych). Efekt jest taki, że mi pensja z przeciętnej 1 tyś. miesięcznie
    powoli podchodzi pod 5 tyś. miesięcznie. I nagle pieniądze na szkolenia i
    certy się znajdują.

    I żeby nie było - też studiuję. Dziennie i zaocznie.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl