PracaGrupypl.praca.dyskusje[IT] CV do oceny. I dyskusji. › Re: [IT] CV do oceny. I dyskusji. Odpowiedzi...
    From: "Koziorozec" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: [IT] CV do oceny. I dyskusji. Odpowiedzi...
    Date: Sat, 8 Oct 2005 01:27:10 +0200

    Użytkownik "badzio" napisał w wiadomości

    > jesli ktos jest specjalista we wszystkim to de facto moze nic nie
    > umiec ale do wszystkiego sie wtracac nawet jesli temat nie bedzie
    > nalezal do jego obowiazkow. Znasz powiedzenie "jak ktos/cos
    > jest do wszystkiego, to jest do niczego'?

    Co człowiek to opinia.

    Są pracodawcy, którzy zobaczą, że gość pracował, np. 10 lat
    i niewiele robił, bo napisze tylko o najważniejszych rzeczach.
    Na niektórych robi wrażenie właśnie ilość a nie jakość.
    Np. ilość papierków (parz --> dyplomy uczelni).
    Osobiście uważam, że w CV piszesz o większości swoich umiejętności,
    doświadczeń, uwzględniając jednak konkretne stanowisko.
    Jeśli jednak startujesz na administratora sieci, a w twojej karierze
    trafiły się stanowiska i księgowego firmy prywatnej, i handlowca
    w firmie komputerowej, to masz o tym nie pisać - zostawić puste
    miejsca w CV, a pracodawca będzie się zastanawiał, dlaczego masz
    taką przerwę w pracy zawodowej???

    Z kolei w liście motywacyjnym można napisać bardzo konkretnie
    pod wymagania i obowiązki na danym stanowisku - o ile pracodawca
    je określił, bo różnie się zdarza - nawet nie zawsze można to z niego
    wycisnąć, np. ktoś się ogłasza, że szuka grafika komputerowego,
    nie konkretyzując, czy to ma być grafik do DTP, czy może myśli
    o webmasterze (to zresztą nie grafik, ale u nas utarło się, że to musi
    być 2w1) - a najlepiej, żeby właśnie umiał 'wszystko'! :DD

    > Jesli ja bym szukal admiinstratora sieci komputerowej, to fakt ze
    > gosc potrafi obslugiwac programy ksiegowe bylby dla mnie malo
    > wzruszajacy.

    Akurat doświadczenie w obsłudze programów księgowych w pracy
    adm. sieci najczęściej będzie dobrze widziane - pomoc paniom
    z księgowości, umiejętność rozmawiania z nimi ;)) (mówią Ci, np.
    'nie można [w programie] relokować kredytu odnawialnego' a Ty nie
    stajesz jak rażony piorunem, tylko wiesz o co chodzi ;)) ), wdrożenia
    oprogramowania księgowego itp.

    > 1) Czy mozna administrowac siecia komputerowa nie administrujac
    > serwerami?

    Można.
    Peer-to-peer.
    Zdalna administracja przez kogoś z centrali firmy.
    Postawienie na Novell NW i - według legendy ;))) - po kilku latach
    pracy zapominasz, gdzie serwer stoi ;DDD

    > 2) Doradztwo, szkolenia, hardware - traktuja defacto o tym samym

    Hardware = sprzęt, szkolenia = człowiek, dużo 'człowieków' ;)))
    Nie wszyscy informatycy o tym pamiętają, że inaczej podchodzi się
    do sprzętu, a inaczej do ludzi, a jeszcze inaczej do pań (panów też ;))) )
    z księgowości ;)))

    > Przemysl na jakie stanowisko chcesz aplikowac i czy wszystkie te
    > informacje musisz tak szczegolowo podawac.

    Nie zawsze wiadomo, jak osoba, która decyduje o zatrudnieniu
    pracownika wyobraża sobie jej obowiązki. Może się okazać, że
    czasami sami nie wiedzą, że potrzebują czegoś takiego, jak np.
    serwerowe oprogramowanie antywirusowe.

    --
    Koziorozec