PracaGrupypl.praca.dyskusjeI co ja mam kurwa zrobic? › Re: I co ja mam kurwa zrobic?
  • Data: 2003-04-23 13:20:01
    Temat: Re: I co ja mam kurwa zrobic?
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Neo[EZN] <h...@b...gnet.pl> napisał(a):

    > "NO TO KURWA NIE PIERDOL ZE NIE BRALES MARKERA!!!". (zrobilo sie bardzo
    > glosno)
    > "ZARAZ CI W RYJ KURWA PRZYPIERDOLE TO BEDZIESZ MIAL!!! No dawaj!!!!"

    Masz napisane w Kodeksie Pracy.

    Rozdział II

    Podstawowe zasady prawa pracy
    Art. 111. Pracodawca jest obowiązany szanować godność i inne dobra osobiste
    pracownika.

    Rozdział II

    Obowiązki pracownika

    Art. 100. § 1. Pracownik jest obowiązany wykonywać pracę sumiennie i
    starannie oraz stosować się do poleceń przełożonych, które dotyczą pracy,
    jeżeli nie są one sprzeczne z przepisami prawa lub umową o pracę.
    § 2. Pracownik jest obowiązany w szczególności:
    6) przestrzegać w zakładzie pracy zasad współżycia społecznego.

    // -------------------------

    Idź natychmiast do szefa i mu o tym powiedz. W sposób stanowczy oświadcz, że
    absolutnie sobie nie życzysz takiego słownictwa i takiego zachowania. To
    jest obowiązkiem pracodawcy tak zorganizowac pracę, aby nie dochodziło do
    takich sytuacji. Nie ma najmniejszego powodu, żebyś miał znosić chamstwo,
    wulgarne słownictwo, niesłuszne posądzenia itp itd. Musisz od razu i
    stanowczo zareagować, gdyż później, jak role się utrwalą, będziesz miał
    problemy z odkręceniem takiej sytuacji. Jak to zrobisz skutecznie, to
    wszyscy w firmie (łącznie z szefem) nabiorą do ciebie szacunki, że nie
    jestes człowiekiem, którym można pomiatać. Jestem przekonany, że nawet twoi
    współpracownicy (którzy pokornie milczą) odetchną z ulgą.

    Nawet w wojsku (o ile dobrze pamiętam Regulamin Służby Wewnętrznej) w
    sprawach związanym z naruszeniem godności osobistej masz prawo pominąć drogę
    służbową .