PracaGrupypl.praca.dyskusje › I co ja mam kurwa zrobic?

  • 1. Data: 2003-04-22 17:33:37
    Temat: I co ja mam kurwa zrobic?
    Od: "Neo[EZN]" <h...@b...gnet.pl>

    Pracuje w pewnej firmie juz drugi tydzien. Sa 2 pokoje z ludzmi, ktorzy
    wykonuja te prace. 2 pokoje po 4 osoby.
    Wszystko byloby ok gdyby nie jeden czlowiek. ANI RAZU nie bylem dla
    niego nieuprzejmy, ANI RAZU nie "zalazlem mu za skore" - nic zlego nie
    robilem, absolutnie nic a tu....

    Dzisiaj siedze sobie spokojnie nagle odzywa sie do mnie ten czlowiek:
    "Gdzie jest moj marker?"
    Ja mowie:
    "Nie wiem, nie zabralem ci markera"
    A on na to:
    "Dawaj mi kurwa moj marker - zawsze mi cos podpierdalasz" (wzialem 1
    dlugopis z kilku, ktore mial na biurku bo nie mialem zadnego, markera od
    dwoch dni nie widzialem).
    "Nie mam twojego markera, moze ktos inny wzial"
    "Nie pierdol, Wojtek brales marker?"
    W: "Nie"
    Marcin brales:
    M: "Nie"
    "NO TO KURWA NIE PIERDOL ZE NIE BRALES MARKERA!!!". (zrobilo sie bardzo
    glosno)
    "Juz powiedzialem raz i wystarczy, nie musisz sie o takie rzeczy
    denerwowac"
    "Mowilem ci kurwa, zebys poszedl do sekretarki a ty mi podpierdalasz
    moje rzeczy"
    "Mozesz przeszukac sobie moje rzeczy jak taki pewny jestes"
    "ZARAZ CI W RYJ KURWA PRZYPIERDOLE TO BEDZIESZ MIAL!!! No dawaj!!!!"

    Wstal z krzesla, podszedl do mnie, nic nie powiedzialem, odwrocil sie,
    popatrzyl i poszedl do domu.
    Pracy nie skonczylem (niestety mam slaba "odpornosc" psychiczna w takich
    sytuacjach - to jest moj duzy "mankament") - wyszedlem.
    Wszyscy w pokoju zaczeli sie na mnie jeszcze przed wyjsciem "krzywo"
    patrzyc i przestali sie odzywac do mnie, jakbym byl wrogiem numer 1 (im
    tez nic nie zrobilem).

    Co zrobic?
    Jedno jest pewne - nie moge siedziec z tym czlowiekiem w pokoju. Nie
    chce meczyc sie w pokoju 4x4 metry z tym .... przed 10 godzin na dobe
    (no i stresu musze unikac jak ognia...)
    Isc do mojego kierownika i powiedziec, ze chce zmienic pokoj? Moze do
    wlasciciela firmy? :-/ (glupo tez "skarzyc" gdy sie spytaja "dlaczego?")
    Nie wiem czy to bedzie mozliwe bo nigdzie nie ma juz miejsca.... Co
    zrobic... juz nie moge... Nie piszcie "olej" - ten gosc napewno stosunku
    do mnie nie zmieni a wolalbym go unikac na tyle, na ile to by bylo
    mozliwe... Moze zmienic prace - tez nie moge. Juz od rodzicow dostalem
    niezly "opierdol" (sorki) gdy tylko o tym powiedzialem.

    Nie wiem skad taki wrogi stosunek do mnie. Gosc dla wszystkich jest ok
    ale od niego od poczatku czulem cos "nieprzjemnego" - jakas zlosc,
    zdenerwowanie, nie wiem...
    Poradzcie cos prosze.... czuje sie tam jak w jaskini lwa - zadnych
    znajomych twarzy, sami obcy ludzie, wszyscy sa za tamtym gosciem a ja
    napewno nie bede mial wsparcia od nikogo, przynajmniej przez dluzszy
    czas...

    Wiedzialem, ze tak bedzie - juz pierwszego dnia pomyslalem sobie "maly
    pokoik, 4 osoby, bedzie tutaj jak w Big Brotherze".
    --
    Neo[EZN] - http://wroclaw.dolny.slask.pl
    "Cytowanie wszelkich moich wypowiedzi jest prawnie zabronione.

  • 2. Data: 2003-04-22 18:06:00
    Temat: Re: I co ja mam kurwa zrobic?
    Od: "Wojciech Wypler" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Neo[EZN]" <h...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości
    (...)
    > Co zrobic?

    Spuść mu łomot a potem wsadź mu markera w zadek i powiedz mu: "pip, pip,
    pip... jeśli jeszcze raz zobaczę, że się na mnie choćby krzywo patrzysz,
    ...pip, pip, pip... to ...pip, pip, pip..."

    Też miałem takie akcje w pierwszych tygodniach pracy, ale potraktowałem to
    jako... coś naturalnego! jako próbę sił, trochę walkę o terytorium, wpływy,
    trochę jako próbę podporządkowanie mnie sobie i twardo, stanowczo się
    stawiałem jednocześnie szukając sojuszników. Kolesie okazali się potem
    fajnymi chłopakami, ale wymagało to duuuużo zimnej krwi ode mnie na
    początku. Teraz w firmie już nie pracuję a z nimi się ciąglę kumpluję. Nie
    podchodź do faceta jak do kilera, który chce Cię zabić. Rób w pracy swoje i
    znajdź na dupka jakiś sposób :)))

    --
    Wojciech Wypler ][ http://wwypler.w.interia.pl ][ w...@i...pl

  • 3. Data: 2003-04-22 18:23:14
    Od: "Neo[EZN]" <h...@b...gnet.pl>

    Ludzik zwany Wojciech Wypler, w wiadomosci
    news:b840av$eqm$1@nemesis.news.tpi.pl napisal:
> [...]
    > walkę o terytorium, wpływy, trochę jako próbę podporządkowanie mnie
    > sobie i twardo, stanowczo się stawiałem jednocześnie szukając

    Wlasnie wydaje mi sie, ze to nie o marker poszlo tylko to bylo pokazanie
    mi, ze musze sluchac tego jegomoscia.
    Zdaje sie, ze to jest typ czlowieka, ktory nie uznaje sprzeciwow takich
    ludzi, jak ja. Po prostu on cos mowi - ja musze to wykonac bo kazda
    proba sprzeciwu spowoduje u niego bardzo negatywna reakcje. Ja z kolei
    nie znosze ludzi, ktorzy denerwuja sie o byle bzdury i nie pozwalam na
    to, zeby ktos na mnie o takie glupoty krzyczal.

> [...]
    > już nie pracuję a z nimi się ciąglę kumpluję. Nie podchodź do faceta
    > jak do kilera, który chce Cię zabić. Rób w pracy swoje i znajdź na

    No widzisz, mi brakuje tej zimnej krwi bo o ile moge sie takiemu
    gosciowi sprzeciwic to pozniej troche kiepsko sie czuje psychicznie i
    nie znosze przebywania w odleglosci 2m od tego czlowieka przez pol
    dnia...

    Dalej nie wiem co zrobic - moze pojde rano do kierownika i poprosze o
    zmiane miejsca...

  • 4. Data: 2003-04-22 18:54:07
    Od: "Rasalhague" <r...@o...pl>

    Witaj,
    > Dalej nie wiem co zrobic - moze pojde rano do kierownika i poprosze o
    > zmiane miejsca...

    Moze zle gadam, ale w ten sposób okazujesz słabość. Jeżeli poprosisz o
    zmiane miejsca i Ci nie zmienią, a koleś sie o tym dowie, to moze Cię
    podejrzewać, że coś o nim powiedziałeś i zadne tlumaczenie z Twojej strony
    nie pomoze, a ludzie z otoczenia beda przeciwko Tobie, bo w sumie
    kablowałeś.
    To moje zdanie, nie koniecznie dobre.

    Fozdro

  • 5. Data: 2003-04-22 19:03:28
    Od: "AC" <a...@y...com>

    "Neo[EZN]" <h...@b...gnet.pl> wrote in message

    > Co zrobic?

    O rany ale z ciebie naiwniak.. nie widzisz ze cie najzwyczajniej podpuscili ?
    Przewiduje ze wkrotce cie wywala dobrze jesli nic gownianego nie napisza na
    swiadectwie. Ale i tak w calym wojewodztwie moze nawet w kraju nic juz nie
    znajdziesz. Co to nigdy w Polsce nie pracowales ? Jak sie czujesz na silach
    wez facia na strone i porzadnie mu wpierdol... moze pomoze.

  • 6. Data: 2003-04-22 19:24:18
    Od: "Kaczmar" <kaczmar@(NOSPAM)gower.pl>

    Miałem podobny przypadek.
    Najlepszym (najmniej stresującym rozwiązaniem) moim zdaniem by było
    zignorowanie gościa lecz z użyciem sarkazmu i ironii. W praktyce wyglądało
    by to moim zdaniem tak - na dzieńdobry powiedz gościowi czy dzisiaj
    policzył wszystkie markery i żeby je miał na oku (ja bym mu tak gadał z 5
    razy dziennie). Wyśmiej go.

    Neo[EZN] <h...@b...gnet.pl> napisał(a) w artykule

  • 7. Data: 2003-04-22 19:27:32
    Od: "Goszki" <N...@g...pl>

    Hej

    Przede wszystkim nie załamuj się i zachowaj tę samą zimną
    krew, jak dotychczas.

    Moim zdaniem powinieneś jak najszybciej wyjaśnić sytuację,
    jeśli ta praca ma Ci dawać jakąkolwiek satysfakcję to duży
    wpływ na to będzie miała atmosfera.
    Takie niewyjaśnione sytuacje mszczą się później z dużo
    większą siłą, zaczynają się jakieś dziwne spiski i szeptania
    po kątach (albo jawne docinki, jak teraz...), co psychicznie
    Cię wykończy i się sam zwolnisz mając jeszcze wrażenie, że
    to Twoja wina - Brrrr...

    Moim pierwszym krokiem byłoby najpierw podejście do tego
    gościa i sprawdzenie, czy przypadkiem akurat nie miał złego
    dnia czy coś w tym stylu i akurat skupiło się na Tobie. Po
    prostu z Nim pogadaj, czy coś ma do Ciebie i dlaczego. To
    może być zupełny absurd.

    Jeśli to nie pomoże to powinieneś porozmawiać z
    przełożonym/kierownikiem, czy jak on tam się u Was nazywa. I
    nie chodzi tu o donosicielstwo, tylko o zwykłe wyjaśnienie
    sprawy. Dlatego po Twojej rozmowie z przełożonym powinniście
    porozmawiać we trójkę, wspólnie.

    Wszystkie te rzeczy powinieneś załatwić jak najszybciej.
    Najlepiej już jutro.

    Jeśli to nadal nic nie da, a pomoże Ci zmiana miejsca
    (pokoju) i jest taka możliwość to nie wahaj się ani chwili,
    od razu powiedz kierownikowi, że tak chcesz zrobić, gdyby
    sytuacja się powtarzała.
    Powinien pomóc, bo chyba myśli On choć trochę o Waszych
    wzajemnych stosunkach, a to ma wpływ na wydajność...

    Zmiana pracy to ostateczność ale jak masz się męczyć to nikt
    Ci tego nie może zabronić.

    Po pierwsze optymizm.

    Powodzenia, daj znać, jak się sprawy mają

    Goszki

  • 8. Data: 2003-04-22 19:30:12
    Od: "Goszki" <N...@g...pl>

    "Kaczmar" <kaczmar@(NOSPAM)gower.pl> wrote in message
> [...]
    czy dzisiaj
    > policzył wszystkie markery i żeby je miał na oku (ja bym

    Jak dla mnie zaogni to tylko sytuację no ale mogę się
    oczywiście mylić

    Goszki

  • 9. Data: 2003-04-22 19:43:38
    Od: "Neo[EZN]" <h...@b...gnet.pl>

    Ludzik zwany Rasalhague, w wiadomosci
    news:b8434q$929$1@atlantis.news.tpi.pl napisal:

> [...]
    > podejrzewać, że coś o nim powiedziałeś i zadne tlumaczenie z Twojej
    > strony nie pomoze, a ludzie z otoczenia beda przeciwko Tobie, bo w

    Zdaje sobie wlasnie z tego sprawe - i wlasnie jezeli zostane na swoim
    miejscu to udowodnie gosciowi, ze tak latwo mnie stad nie "wykurzy".
    To cos w stylu walki psychologicznej.

  • 10. Data: 2003-04-22 19:47:36
    Od: "Neo[EZN]" <h...@b...gnet.pl>

    Ludzik zwany Kaczmar, w wiadomosci
    news:01c30904$f6b852e0$0500a8c0@default napisal:
> [...]
    > dzisiaj policzył wszystkie markery i żeby je miał na oku (ja bym mu
    > tak gadał z 5 razy dziennie). Wyśmiej go.

    Jeszcze przed przeczytaniem Twojej wypowiedzi ulozylem sobie pewien
    "scenariusz".
    Wejde jutro do pokoju i rzuce mu na stol worek z markerami.
    To bedzie wlasnie to, o czym piszesz.