PracaGrupypl.praca.dyskusjeGwarantowane 1400* › Re: Gwarantowane 1400*
  • Data: 2006-07-26 10:55:46
    Temat: Re: Gwarantowane 1400*
    Od: "the_foe" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:44C7474D.DFAD4633@gazeta.pl...

    > ej powoli. To czesto sa firmy tzw. rodzinne, ktore zatrudniaja
    > pomocnikow, czeladnikow i inna tania sile robocza -- bo jest taka
    > dostepna. Piekarz zatrudni 2-3 czeladnikow po 600 zlotych. Jak nie bedzi

    troche zly przyklad, bo zaden piekarz w Polsce nie zarabia 600 zl, tusie zaczyna
    kasa od 1200 na reke. I jakos zyzja te "rodzinne firmy"/

    > emogl ich za tyle zatrudnic, to albo bedzie sam z rodzina zapie... albo
    > zamknie piekarnie i nie bede mial gdzie isc rano po chleb pieczonymetoda
    > tradycyjna (taki co wieczorem, i nastepnegop dnia dalej smakuje chlebem
    > a nie gąbką).

    nikt nigdy nie musial zamknac interesu bo musial placic za duzo pracownikom. To
    mit.

    > W ogole co to za ustawowe ustalanie ceny za prace? Kazda praca jest tyle
    > warta na ile zgodza sie obie strony. Nikt nikomu nie przyklada pistoletu
    > do glowy, i nie mowi -- idz pracuj za 600. No i co z tego, ze ustawa
    > zarzadzi,ze minimum mam byc 2000? Jak pracodawcy nie beda zatrudniac
    > (tylu) ludzi? Jeden szczesliwiec dostanie 2k i bedzi ezapieprzal jak 3
    > chomiki w karuzeli, a 2 pozostalych poleci na zasilek...

    nie pisze o placy minimalnej. jestem jej przeciwnikiem. Placa minimlana jest u
    nas tylko by chronic budzet przed ucieczka od zlodziejskiego "ZUS". Nie powinno
    byc placy minmalnej i zadnych obciazen. Placa netto=brutto. Wysokie kary za
    zatrudnianie na czarno i wymuszenie odpowiedniego standartu dla stworzonego
    miejsca pracy. Jak ktos wybuli niezla kaske by stworzyc te warunki nie bedzie
    skapil kasy by dac komus 300 zl wyplaty.
    Rozumim jednak ze spoleczenstwo nie doroslo do "cenienia sie". Inaczej nikt by
    nie pracowal za drobne. Dlatego na poczatek placa minimalna powinna byc, np.
    1200 zl brutto. Czyli mniej wiecej tyle ile dzis. Tyle ze po zniesieniu haraczu
    tyle by dostawal na reke pracownik.