PracaGrupypl.praca.dyskusjeGwarantowane 1400* › Re: Gwarantowane 1400*
    From: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Gwarantowane 1400*
    Date: Wed, 26 Jul 2006 11:26:26 +0200

    jaQbek napisał(a):

    > Tyle wynosi gwarantowana, czyli minimalna (a zapewne i realna) płaca
    > brutto w McDonald, na pełen etat, po okresie próbnym. Nie wiem, czy to
    > trzeba się śmiać, czy płakać.

    Moja tesciowa in spe - po zawale, po kilkudziesieciu latach pracy jako
    kucharka w szkole. Pięćset złotych renty. Nie starcza na niezbędne leki,
    nie starcza na życie, nie starcza na czynsz, nie starcza na inne opłaty.
    Niedawno politycy sprawdzali czy można przeżyć za 500 zł - nie można to
    oczywiste. Na szczęście jest rodzina. Ale jak nie ma kto pomóc to się
    ląduje na śmietniku szukając jedzenia a śpi się po dworcach. W dzień
    prosi się z wyciągnięta ręką życzliwych o wsparcie żeby kupić coś do
    jedzenia. Żalić można się tylko Bogu jeśli się w niego jeszcze wierzy.
    To są REALIA - i nic tych ludzi nie uratuje - muszą powymierać żeby
    młodzi, prężni i elastyczni co tak chętnie inwestują w swoje
    wykształcenie nie byli obciążeni ich rentami i emeryturami. Tak to
    niestety wygląda - musimy budować IV (potem V, VI, VII i dalsze)
    Rzeczpospolite na trupach tych, którym komunizm odebrał zdrowie i
    młodość bo NIE STAĆ nas żeby Ci którym się nie chce/nie mogą/są za
    starzy/są niewykształceni/ich umiejętności nie są już potrzebne mogli
    godziwie doczekać śmierci. To pokolenie stracone bo kreskę postawili na
    nich wszyscy.