PracaGrupypl.praca.dyskusje › Gwarancja pracy

  • 21. Data: 2009-05-06 22:41:33
    Temat: Re: Gwarancja pracy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gtsuem$av7$1@news.onet.pl Józek <s...@p...onet.pl>
    pisze:

    > W Konstytucji jest zapis że: mamy prawo do pracy.
    > Zmieniając ten zapis na gwarancje pracy człowiek postawiony pod
    > murem dostaje łopatę i miotłę, jest pewien że może normalnie funkcjonować
    A jak on nie może łopatą i miotłą pracować?

    --
    Jotte

  • 22. Data: 2009-05-06 22:42:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gtsvpu$eai$1@news.onet.pl Józek <s...@p...onet.pl>
    pisze:

    > Jestem przeciwnikiem wszelkiego rodzaju zasiłków dla ludzi zdrowych.
    A dlaczego? Przecież jak pracowali płacili podatki, płacili na fundusz
    pracy.

    --
    Jotte

  • 23. Data: 2009-05-06 22:52:52
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-05-06, sz <s...@b...no> wrote:

    [...]

    > no dobrze, wiec zmienilismy kryteria przydzialu zasilku... ale czemu
    > myslisz ze to wplyneloby na kryzys? powazny wplyw na gospodarke mialaby
    > dopiero taka zmiana ktora spowodowalaby ze te miliony naprawde
    > wykonywalyby jakas uzyteczna prace, prace za ktora placi ktos kto jej
    > potrzebuje.

    Przede wszystkim IMHO większy wpływ na rozwój gospodarczy mają osoby
    zarabiające więcej niż minimum socjalne. Te z minimalną krajową zapewnią
    byt firmom spożywczym, ale już nie będą sobie mogły pozwolić na własne
    mieszkanie, samochód, nowy telewizor itp. itd. Taka wegetacja.

    IMHO więc patrząc z punktu widzenia _ekonomicznego_, należałoby raczej
    wspierać tych dużych (spore zakłady), by nie likwidowały lepiej płatnych
    stanowisk, wspierać banki by udzielały kredyty inwestycyjne.

    Wspieranie osób które utraciły pracę, czy też najuboższych powinno być
    raczej postrzegane jako konieczność w kategoriach społecznych,
    a nie ekonomicznych - to ma być sposób na to by pomóc im przetrwać
    kryzys, a nie by zażegnać kryzys sam w sobie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 24. Data: 2009-05-06 22:56:02
    Od: Wiesław Bicz <o...@o...pl>

    Józek pisze:

    > Myślę że nie wiem aż tak mało:))
    > Ale każda forma wspierania posiada ujemne skutki:
    > Aby skorzystać z dotacji potrzebne są własne środki na zakup
    > maszyny, samochodu, linii produkcyjnej, więc co ma począć człowiek
    > pozbawiony tychże środków, zakładając że bank mu nie pożyczy,
    > albo nie spełnia jakiegoś warunku?
    > Albo nie zmieścił się w limicie, brak środków?
    >
    > Józek

    Efektywne wspieranie to nie są dotacje, ale cały system, pomagający
    tworzyć i utrzymywać firmy konkurencyjne w skali globalnej.
    Dotacje mogą w takim systemie funkcjonować, ale w tych lepszych są
    raczej jego mniej istotnym elementem.

    W. Bicz

  • 25. Data: 2009-05-07 03:40:56
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Józek napisał(a):

    > Proponuje policzyć ile kosztuje 5 milionowe bezrobocie.

    Ile kosztuje i kogo kosztuje?

    > Urzędy pracy, ZUS, służba zdrowia, Owsiak, Caritas, przeróżne fundacje
    > i wszelkie sposoby zapomóg?

    Rozumiem, ze stojacych za tym ludzi roztrzelamy i zakopiemy?

    > Czy to pachnie socjalizmem? tak, a co mamy na całym świecie?

    Dlaczego socjalizmem?

    > Czy świat wypracował lepsze rozwiązania?

    Lepsze niz?

    > Zajrzyjcie do szlamsów najbogatszych krajów świata i zobaczcie
    > jak żyje biedota i jaki jest ich procent? 30%? 60%?

    A jak ich zycie zmienilo sie w ciagu ostatnich 200 lat?

    > Proponuje jechać do zachodniej Europy i utrzymać rodzinę za 1200 euro
    > gdzie mieszkanie to 700 euro. A zarabiają też mniej.

    To mial byc argument na co?

    j.

    --
    www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w
    pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

  • 26. Data: 2009-05-07 03:43:16
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Józek napisał(a):

    > Gwarancja pracy dotyczyła by ludzi którzy z jakiegoś
    > powodu nie znajdują się na rynku pracy, za najniższe wynagrodzenie
    > i wszelkiego rodzaju prac porządkowych(miotła i łopata)

    To utopia bo w praktyce do kazdego takiego kogos musialbys zatrudnic
    nadzorce, ktory musialby pokazac temu pierwszemu co konretnie ma ta
    miotla i lopata zrobic. W skrajnym przypadku byloby to nawet "podniesc
    lopate, wysyp, opusc lopate, nabierz, podniesz lopate".

    j.

  • 27. Data: 2009-05-07 07:36:06
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > W Konstytucji jest zapis że: mamy prawo do pracy.

    I nikt nikomu tego prawa nie odbiera.

> [...]
    > Nie licząc na to że ktoś mu robi łachę, a jednocześnie nie ma możliwości

    I teraz każdy chętny również może wziąć łopatę i miotłę, i iść sobie
    gdzieś kopać/zamiatać itp.

    W czym problem? Przecież pracę wykonywać możesz...

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 28. Data: 2009-05-07 08:17:17
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "Józek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A kto płaci bezrobotnym? i na inne formy zasiłku?

    A możesz jednak wprost odpowiedzieć na pytanie? Kto konkretnie miałby
    zapłacić człowiekowi za to, że został przymuszony do machania łopatą i
    miotłą (przymuszony, bo gdyby chciał, to sam by tą łopatą machał - prawo mu
    tego nie zabrania)? Dla utrudnienia dodam, że nikomu się to jego machanie
    łopatą i miotłą nie przyda, ponieważ nie ma zapotrzebowania na takie prace.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 29. Data: 2009-05-07 08:22:26
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "Wiesław Bicz" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ale gospodarkę może napędzać tylko wspieranie firm, które mają szanse
    > przetrwać na rynku i zarobić na tym, co robią. Ci, którzy to potrafią
    > mają zdrowe gospodarki.

    Święte słowa. Szkoda, że w naszym kraju nie ma jeszcze zbyt dobrze
    rozwiniętego wspierania przedsiębiorczości, a właściwie można zaobserwować
    trend wręcz przeciwny - traktowanie przedsiębiorców jako złodziei i
    krętaczy, których dla zasady należy "udupiać". Rzadko komu, tam u góry,
    przychodzi do głowy myśl, że to właśnie przedsiębiorstwa są głównym motorem
    gospodarki, a nie panie w USach, ZUSach i GUSach i że im bardziej się tej
    "dojnej krowie" pomoże, tym więcej da mleka.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 30. Data: 2009-05-07 08:24:58
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    > Myślę że nie wiem aż tak mało:))
    > Ale każda forma wspierania posiada ujemne skutki:

    Wspieranie przedsiębiorczości nie polega tylko i wyłącznie na dotacjach, ale
    także, a może przede wszystkim, na rozsądnym ustawodawstwie. Ja zawsze mówię
    tak - nie chcę, żeby mi Państwo pomagało. Chciałabym jedynie, by mi nie
    przeszkadzało :)

    Pozdrawiam
    Emka