PracaGrupypl.praca.dyskusje › Gwarancja pracy

  • 1. Data: 2009-05-06 16:03:58
    Temat: Gwarancja pracy
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Szukam osób (ekonomistów i informatyków)które potrafiły by zrobić symulacje
    ekonomiczną, aby udowodnić że najlepszym sposobem rozwiązania kryzysu jest
    GWARANCJA PRACY.

  • 2. Data: 2009-05-06 16:10:31
    Temat: Re: Gwarancja pracy
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    Józek wrote:

    > Szukam os?b (ekonomist?w i informatyk?w)kt?re potrafi?y by zrobi?
    > symulacje ekonomiczn?, aby udowodni? ?e najlepszym sposobem rozwi?zania
    > kryzysu jest GWARANCJA PRACY.

    a co to jest ta "gwarancja pracy"? - zapytał niewinnie Lemat
    Lemat
    easyISP jest spam-friendly - utrzymuje stronę www notorycznemu spamerowi
    polandexport

  • 3. Data: 2009-05-06 18:37:11
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Lemat napisał(a):

    > a co to jest ta "gwarancja pracy"? - zapytał niewinnie Lemat

    "Czy się stoi, czy się leży, tysiąc złotych się należy" ;)

    j.

    --
    www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w
    pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

  • 4. Data: 2009-05-06 18:59:48
    Od: Alex81 <a...@g...com>

    In article <gtscdm$jku$1@news.onet.pl>, s...@p...onet.pl says...
    > Szukam osób (ekonomistów i informatyków)które potrafiły by zrobić symulacje
    > ekonomiczną, aby udowodnić że najlepszym sposobem rozwiązania kryzysu jest
    > GWARANCJA PRACY.

    Szukasz kłamców?

    --
    Pzdr
    Alex

  • 5. Data: 2009-05-06 20:04:37
    Od: Jarosław Postawa <d...@a...pl>

    Alex81 pisze:
    > In article <gtscdm$jku$1@news.onet.pl>, s...@p...onet.pl says...
    >
    > Szukasz kłamców?

    Trąci to trochę socjalizmem. :)

    Z drugiej jednak strony coś w tym jest. W końcu człowiek, który ma
    pracę, a co za tym idzie poczucie bezpieczeństwa, wydaje więcej na
    zakupy, nie oszczędza na jedzeniu itp. Te dobra ktoś musi wyprodukować i
    sprzedać. Dodatkowo taka osoba przy założeniu że jest odpowiedzialna,
    spłaca swoje zobowiązania, rachunki, kredyty, a co za tym idzie nie
    przyczynia się do złej sytuacji finansowej banków, które chętniej wtedy
    będą mogły kredytować przemysł, który może produkować i sprzedawać...
    Niestety cała ekonomia jest zamkniętym kręgiem. Wyeliminowanie lub
    zaburzenie któregoś elementu musi wpłynąć na pozostałe. Dodajmy do tego
    jeszcze emocje, dzięki którym ludzie przesadnie reagują na złe sygnały i
    samonakręcająca się spirala kryzysu gotowa.

    Powyższe to bardzo uproszczona teoria, ale myślę, że można z niej
    wyciągnąć wniosek, że zwolnienia nie zawsze są sposobem na poprawę sytuacji.

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 6. Data: 2009-05-06 20:19:02
    Od: Alex81 <a...@g...com>

    In article <gtsr2c$b99$1@nemesis.news.neostrada.pl>, d...@a...pl
    says...
    > Trąci to trochę socjalizmem. :)
    Trochę? ;)

    [ciach]
    > Powyższe to bardzo uproszczona teoria, ale myślę, że można z niej
    > wyciągnąć wniosek, że zwolnienia nie zawsze są sposobem na poprawę sytuacji.
    Może i nie zawsze są, inna sprawa że wspomniana gwarancja zatrudnienia może
    poprawić sytuację jedynie bumelantów, tudzież meneli...

    --
    Pzdr
    Alex

  • 7. Data: 2009-05-06 20:56:34
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    > "Czy się stoi, czy się leży, tysiąc złotych się należy" ;)
    >
    > j.
    Proponuje policzyć ile kosztuje 5 milionowe bezrobocie.
    Urzędy pracy, ZUS, służba zdrowia, Owsiak, Caritas, przeróżne fundacje
    i wszelkie sposoby zapomóg?
    Czy to pachnie socjalizmem? tak, a co mamy na całym świecie?
    Czy świat wypracował lepsze rozwiązania?
    Zajrzyjcie do szlamsów najbogatszych krajów świata i zobaczcie
    jak żyje biedota i jaki jest ich procent? 30%? 60%?
    Proponuje jechać do zachodniej Europy i utrzymać rodzinę za 1200 euro
    gdzie mieszkanie to 700 euro. A zarabiają też mniej.

    Józek

  • 8. Data: 2009-05-06 20:58:52
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 06 May 2009 22:04:37 +0200, Jarosław Postawa napisał(a):

    > Trąci to trochę socjalizmem. :)
    >
    > Z drugiej jednak strony coś w tym jest. W końcu człowiek, który ma
    > pracę, a co za tym idzie poczucie bezpieczeństwa, wydaje więcej na
    > zakupy, nie oszczędza na jedzeniu itp.

    Pracowałem w skarbowym jakiś czas. Wiadomo - w budżetówce są trochę inne
    prawa niż w firmach prywatnych, generalnie urzędnicy mięli poczucie
    stabilności, z pewnym przymrużeniem oka można by tu powiedzieć o właśnie
    gwarancji pracy. Bo o ile ktoś tam nie zrobił konkretnego przekrętu i nie
    podpadł kierownictwu - nie miał szans wylecieć.

    I co? Jak działa sfera budżetowa, nie trzeba nikomu opowiadać. O tym co się
    działo w US, już tu kiedyś pisałem, w skrócie - kadra mało kompetentna, do
    pracy niechętna, zainteresowana najczęściej czubkiem własnego nosa, bo
    zarówno wypłata jak i kwartalne premie były w stałej gwarantowanej formie.

    Gdyby wszyscy tak mięli, to nie byłoby zbyt wiele dóbr do nabycia, bo
    nikomu nie chciałoby się ich produkować.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 9. Data: 2009-05-06 21:00:38
    Od: Wiesław Bicz <o...@o...pl>

    Jarosław Postawa pisze:

> [...]
    >
    > Powyższe to bardzo uproszczona teoria, ale myślę, że można z niej
    > wyciągnąć wniosek, że zwolnienia nie zawsze są sposobem na poprawę

    Jeśli firmy nie zarabiają, to muszą zwalniać ludzi. Inaczej przepisy
    nakazują im ogłosić bankructwo prędzej czy później. To, że wiele
    wykazuje nadmierną ostrożność to już inna sprawa...

    Poczucie bezpieczeństwa może zapewnić odpowidnie wsparcie bezrobotnych,
    ale gospodarkę może napędzać tylko wspieranie firm, które mają szanse
    przetrwać na rynku i zarobić na tym, co robią. Ci, którzy to potrafią
    mają zdrowe gospodarki.

    W. Bicz

  • 10. Data: 2009-05-06 21:01:34
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alex81" <a...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]

    Może i nie zawsze są, inna sprawa że wspomniana gwarancja zatrudnienia może
    poprawić sytuację jedynie bumelantów, tudzież meneli...

    Rozumiem że 3 miliony bezrobotnych to"bumelantów, tudzież meneli"
    A sól tej ziemi to tacy jak ty i bankowcy którzy właśnie dostali
    miliardowe dotacje.

    Józek