PracaGrupypl.praca.dyskusjeGrafik komputerowy, Operator DTP › Re: Grafik komputerowy, Operator DTP
    From: z <z...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Grafik komputerowy, Operator DTP
    Date: Fri, 17 Jun 2011 10:50:29 +0200

    Grafik DTP pisze:
    > Witam serdecznie
    > Branża wydawnicza przeżywa w ostatnich latach duży kryzys a i zarobki w
    wydawnictwach są marne.
    > Szkolenia czy certyfikaty zawsze się przydadzą, ale nie są niczego gwarantem, na
    pewno podniosą twoją własną samoocenę co na pewno Cie zmotywuje do dalszego
    działania. Rynek jest duży, ale i konkurencja jest ogromna. Jeśli na prawdę chcesz
    się tym zająć! To ćwicz ,oglądaj tutoriale choćby na YT i podglądaj konkurencje;)
    > Życzę powodzenia

    Samo "grafikowanie" to raczej nie moja działka (chociaż zdarza się) ale
    za to składanie, poprawianie po innych, robienie montaży przygotowywanie
    matryc drukarskich (obsługa CTP) zrobiło się cenne. Pewnie dlatego że
    specjalistyczny sprzęt potaniał (unia też finansuje). Drukarnia która
    chce przetrwać na rynku (nawet mała) musi mieć człowieka który ma
    doświadczenie i potrafi to wszystko ogarnąć. Przyuczanie i szkolenia
    kosztują i trwają a czas to pieniądz. Takie dziwne czasy nastały że
    muszę odmawiać pracodawcom :-) Najlepiej sprawdza się dwóch ludzi. Jeden
    młody utalentowany a drugi doświadczony, wprowadzający te "cuda" w
    życie. :-)