eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeGłośny pracownik w pracy... › Re: Głośny pracownik w pracy...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.
    pl!not-for-mail
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Głośny pracownik w pracy...
    Date: Sun, 28 Jan 2007 19:44:42 +0100
    Organization: Dialog Net
    Lines: 61
    Message-ID: <epiquh$nk8$1@news.dialog.net.pl>
    References: <n...@4...net>
    <enucsb$iof$1@news.dialog.net.pl> <enue9l$dqk$1@inews.gazeta.pl>
    <enug2u$l5e$1@news.dialog.net.pl> <eo6hvq$gv5$1@inews.gazeta.pl>
    <eoaf35$ill$1@news.dialog.net.pl> <eoah1s$7q7$1@inews.gazeta.pl>
    <eob02c$vqd$1@news.dialog.net.pl> <eogmeo$26m$1@inews.gazeta.pl>
    <eoh1kr$7j7$1@news.dialog.net.pl> <eovru0$c61$1@inews.gazeta.pl>
    <ep3dfl$fdn$1@news.dialog.net.pl> <epdpfp$1qr$1@inews.gazeta.pl>
    <epilhr$jd0$1@news.dialog.net.pl> <epio5p$a4a$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: xdsl-13506.wroclaw.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1170009874 24200 87.105.9.194 (28 Jan 2007 18:44:34 GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 28 Jan 2007 18:44:34 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3028
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3028
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:201058
    [ ukryj nagłówki ]

    W wiadomości news:epio5p$a4a$1@inews.gazeta.pl Maciek Sobczyk
    <m...@d...doPLer> pisze:

    >> Sądzisz tak, bo widzisz grupę, nie zaś jednostki te grupę tworzące. Grupa
    >> to twór sztuczny i chwilowy. I dlatego mało istotny.
    > Ok. Myślę, że dalsza dyskusja nie ma sensu. Uważam, że się bardzo ale to
    > bardzo mylisz
    To po co ją jednak ciągniesz?
    Skoro to jednak robisz to odpowiem, iż nie sądzę abym się mylił, a uważam,
    że
    wręcz odwrotnie - mam rację.
    Miernikiem słuszności przyjętych założeń dydaktycznych są efekty.
    Po prostu zasadniczą podstawą przyjęcia takiej, a nie innej metodologii
    nauczania jest oczekiwany efekt. Trafność wyboru określa w zasadniczym
    stopniu osiągnięcie zamierzonego efektu. Te zaś bywają trudno
    mierzalne, ale w pewnym zakresie jednak da się to zrobić. Dla mnie jako
    belfra (to jedna z moich profesji wyuczonych) jest to odsetek dostających
    się na studia (zaznaczam, że w nauczanej przeze mnie dziedzinie rekrutacja
    polega na zdaniu egzaminu konkursowego i tu mam wskaźnik ponad 90%).
    Z kolei w dziedzinie szkoleń informatycznych miernikiem są zamówienia na
    kolejne szkolenia prowadzone przez tego samego wykładowcę, a w przypadku
    szkoleń kwalifikowanych - "zdawalność" egzaminów certyfikacyjnych
    (testowych), co jest miernikiem w miarę obiektywnym, bo zewnętrznym.
    Choć w tej dziedzinie nie prowadziłem statystyki, mogę się pochwalić, że
    wielokrotnie zamawiający szkolenia wyrażali życzenie aby były one prowadzone
    przeze mnie.
    Bazując na tych faktach nie obawiam się jakiejkolwiek oceny metod i podstaw
    mojej dydaktyki.
    Tu mam pytanie, jeśli wolno: w jaki sposób weryfikowane są Twoje osiągnięcia
    szkoleniowe (szczególnie chodzi mi o weryfikację zewnętrzną)?

    >> Wyrażasz się niejasno. Czemu służyć ma kontakt, jeśli nie przekazaniu
    >> wiedzy/umiejętności? Co to znaczy "buduje szkolenie"?
    > Buduje szkolenie - prowadzi grupę przez fazę orientacji vel. chaosu, tzn.
    > buduje się poczucie bezpieczeństwa każdego uczestnika, celem umożliwienia
    > mu zajęcia dla niego naturalnej roli grupowej i swobodnego wyrażania
    > swoich opinii na forum (co jest podstawą każdej techniki szkoleniowej:
    > dyskusji, burzy mózgów scenek, psychodramy, scenek, grup nominalnych
    > etc.) -> większa otwartość każdego uczestnika -> lepsza wymiana "myśli" i
    > doświadczeń między uczestnikami -> większe efekty szkolenia.
    Dla mnie to zwykła realizacja programu przy zastosowaniu założonych metod,
    nie żadne "budowanie". Ale nie będę się czepiał, bo nie znam specyfiki
    dziedziny w której szkolisz.
    Natomiast zwrócę uwagę na błąd zawarty w twierdzeniu jakoby swobodne
    wyrażanie opinii na forum, burzy mózgów, psychdram itp. było podstawą
    _każdej_ techniki szkoleniowej. To zwykła nieprawda. Przykładowo - w
    dziedzinach, w których podstawową techniką dydaktyczną jest nauczanie
    indywidualne ze szczególnym uwzględnieniem nauczania przez przykład, nie zaś
    szkolenie masowe, o żadnym forum nie może być mowy (bo go po prostu nie ma),
    zaś psychodramy, burze mózgów i inne tego typu kwestie nie są potrzebne.
    Stosuje się tu bowiem relację mistrz-uczeń. Najlepszą i chyba historycznie
    najstarszą w zorganizowanym, planowym nauczaniu.

    >> już jak zdawałem egzaminy "trenerskie"
    > Jest w ogóle coś takiego jak egzaminy trenerskie?
    Tak. Należy je zdać aby posiadać uprawnienia do prowadzenia szkoleń
    kończących się uzyskaniem róznorakich certyfikatów.

    --
    Jotte

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1