eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeGłośny pracownik w pracy... › Re: Głośny pracownik w pracy...
  • Data: 2007-01-28 17:57:15
    Temat: Re: Głośny pracownik w pracy...
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Jotte napisał(a):
    > Nie bardzo potrafię sobie wyobrazić jak można czegoś takiego nauczyć w 8h.
    > Liznąć temat to może i da się. Toż ja na serwery (różne) miałem 20-40h i
    > wiedziałem, że to taka głębsza propedeutyka jest. 8h to szkolenie BHP trwa.
    > Jak tu czegoś poważnego w taki moment porządnie nauczyć?
    8h dziennie :) Cały cykl, w zależności od tematu szkolenia od 16 do 35h.

    >> Póki w grupie istnieją zakłócenia -
    >> nie ma mowy o nabywaniu nowych umiejętności i postaw.
    > Sądzisz tak, bo widzisz grupę, nie zaś jednostki te grupę tworzące.
    > Grupa to twór sztuczny i chwilowy. I dlatego mało istotny.
    Ok. Myślę, że dalsza dyskusja nie ma sensu. Uważam, że się bardzo ale to
    bardzo mylisz, ale żeby to wyjaśnić, musiałbym zacząć wyjaśnianie od
    rodzącej się w latach pięćdziesiątych zeszłego wieku idei nauczania,
    kiedy to odkryto zalety treningu interpersonalnego albo w XVIII, kiedy
    zaczęto świadomie postrzegać proces grupowy jako stymulator grup
    terapeutycznych albo w wieku XIX, bo to z tego wieku wywodzi się i tam
    ma swe początki słowo "coach".
    Doraźnie mogę zacytować: "proces grupowy czy chcemy czy nie, toczy się".

    >>> skupić na przekazaniu informacji co należy umieć i jak tę wiedzę zdobyć.
    >> No właśnie o to chodzi, że przekazywanie informacji to zaledwie niewielka
    >> część szkolenia. Istotniejszy jest właśnie ów kontakt, bo na jego
    >> podstawie buduje się szkolenie.
    > Wyrażasz się niejasno. Czemu służyć ma kontakt, jeśli nie przekazaniu
    > wiedzy/umiejętności? Co to znaczy "buduje szkolenie"?
    Buduje szkolenie - prowadzi grupę przez fazę orientacji vel. chaosu,
    tzn. buduje się poczucie bezpieczeństwa każdego uczestnika, celem
    umożliwienia mu zajęcia dla niego naturalnej roli grupowej i swobodnego
    wyrażania swoich opinii na forum (co jest podstawą każdej techniki
    szkoleniowej: dyskusji, burzy mózgów scenek, psychodramy, scenek, grup
    nominalnych etc.) -> większa otwartość każdego uczestnika -> lepsza
    wymiana "myśli" i doświadczeń między uczestnikami -> większe efekty
    szkolenia.
    Buduje szkolenie tzn. ustala reguły i normy w jakich funkcjonuje grupa,
    np. tzw. kontrakt, który ułatwia uczestnikom integratywne postrzeganie
    celow szkolenia -> lepsze przyswajanie wiedzy ze względu na
    identyfikację z celami -> większe efekty szkolenia.
    Buduje szkolenie, czyli pomaga przejść grupie przez fazę konfliktu, aby
    dotarła do fazy współpracy -> akceptacja lidera nieformalnego ->
    przypieczętowanie zasad grupy -> lepsza współpraca i realizacja celów
    edukacyjnych -> większe efekty szkolenia.
    Itd.

    > już jak zdawałem egzaminy "trenerskie"
    Jest w ogóle coś takiego jak egzaminy trenerskie?

    pozdr.
    M.

    --
    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Tęsknię za Tobą tragicznie
    A.T.Tappman, kapelan Armii Stanów Zjednoczonych

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1