PracaGrupypl.praca.dyskusje › Gdzie rejestrować DG - która gmina

  • 1. Data: 2004-09-07 11:25:37
    Temat: Gdzie rejestrować DG - która gmina
    Od: "Jakub Bryl" <j...@p...onet.pl>

    Witam!

    Chcę założyć własną działalność gospodarczą. Mieszkam w Poznaniu, tu też
    zamierzam (głównie) prowadzić DG. Zameldowany jestem w rodziców w Mielcu. Do
    którego urzędu powinienem się udać?

    Art. 7a ustawy "Prawo działalności gospodarczej" mówi:
    "1. Ewidencję działalności gospodarczej prowadzi gmina właściwa dla miejsca
    zamieszkania przedsiębiorcy (..) Miejscem zamieszkania jest miejscowość, w
    której przebywa przedsiębiorca z zamiarem stałego pobytu."

    Czy "zamieszkanie" to to samo co "zameldowanie"? Jeśli tak, to czy wystarczy
    zameldowanie tymczasowe?

    Jeśli mogę założyć DG tylko w Mielcu (gdzie jestem zameldowany), to czy mogę
    zgłosić się Urzędu Statystycznego i Skarbówki w Poznaniu?

    Czy ktoś był w podobnej sytuacji? Da się to jakoś sensownie rozwiązać? Chodzi
    o to, że w przy[padku założenia DG w Mielcu, przy każdym drobnym wezwaniu (np.
    do skarbówki) będę musiał brać wolny dzień i jechać ponad 500 km z Poznania :
    (((

    Pozdrawiam serdecznie,
    Jakub Bryl

  • 2. Data: 2004-09-07 12:32:30
    Temat: Re: Gdzie rejestrować DG - która gmina - złe wiesci
    Od: "fotech" <f...@p...onet.pl>

    > Chcę założyć własną działalność gospodarczą. Mieszkam w Poznaniu, tu też
    > zamierzam (głównie) prowadzić DG. Zameldowany jestem w rodziców w Mielcu. Do
    > którego urzędu powinienem się udać?

    Złożyć wniosek o rejestracje możesz tylko i wyłacznie w gminie, gdzie jestes
    zameldowany.
    We wniosku mozesz wpisac miejsce prowadzenia dzialalnosci inne, ale musisz miec
    prawo do dysponowania tym lokalem - umowe najmu np. Przy rejestrowaniu
    dzialalnosci nikt o te umowy nie pyta, ale juz US nie przyjmie takiego
    zgloszenia bez "tytułu" do lokalu. Zeby bylo weselej, gdybys płacil VAT, to
    mozesz go placic tylko w miejscu prowadzenia dzialalnosci, khe khe.
    Tak wiec czeka Cie wizyta, i to bynajmniej nie jednodniowa, w miejscu
    zameldowania:)

    wojtek

  • 3. Data: 2004-09-07 17:35:08
    Temat: Re: Gdzie rejestrować DG - która gmina
    Od: j...@g...pl (Jagodka)

    JB> zamierzam (głównie) prowadzić DG. Zameldowany jestem w rodziców w Mielcu. Do

    A juz myslalam ze nikogo z Mielca nie ma :)

    POzdrawiam :) tez Mielczanka :)

    --
    Pozdrowienia,
    Jagodka mailto:j...@g...pl

  • 4. Data: 2004-09-07 19:04:05
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 7 Sep 2004 19:35:08 +0200, j...@g...pl (Jagodka) wrote:

    >A juz myslalam ze nikogo z Mielca nie ma :)
    >
    >POzdrawiam :) tez Mielczanka :)
    I zyli dlugo i szczesliwie ;)

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 5. Data: 2004-09-08 15:00:45
    Od: "Jakub Bryl" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > mozesz go placic tylko w miejscu prowadzenia dzialalnosci, khe khe.
    > Tak wiec czeka Cie wizyta, i to bynajmniej nie jednodniowa, w miejscu

    Czy więc w przypadku gdy zarejestruję działalność w miejscu zameldowania, ale
    jako miejsce jej prowadzenia podam biuro innej firmy w Poznaniu (będę miał
    umowę najmu na część pomieszczeń) będę mógł rozliczać się ze skarbówką i ZUS w
    Poznaniu? Nadal nie będę zameldowany w Poznaniu (nie mam takiej możliwości),
    tu będę tylko podnajmował pomieszczenie biurowe na działalność.

    > wojtek

    Dzięki za pomoc :)
    Jakub Bryl

  • 6. Data: 2004-09-09 09:47:01
    Od: "Gosia" <M...@p...onet.pl>

> [...]
    > umowę najmu na część pomieszczeń) będę mógł rozliczać się ze skarbówką i

    Jakubie, jezeli masz tego typu problemy najlepszym i najtańszym rozwiązaniem
    jest osobiste udanie się do Urzędu Skarbowego i ZUS w Poznaniu, gdzie Cię
    poinformują, czy mogą prowadzić twe sprawy, czy nie. Myslę, ze wiele zalezy
    od formy w jakiej bedziesz prowadzil dzialalnosc(osoba fizyczna czy spolka
    handlowa). Osoba fizyczna zasadniczo rozlicza sie w miejscu zamieszkania,
    spolka w miejscu dzialalnosci.
    Jednakze, wygląda no to, ze podatek dochodowy i tak bedziesz musial placic w
    Mielcu i tam skladac deklaracje np. PIT5 czy deklaracje roczne.
    Jezeli chcesz troche zainwestowac udaj sie do jakiegos renomowanego
    Doradztwa Podatkowego, tam Ci pomogą w takich sprawach i moze cos mądrego
    doradzą.
    Pozdrawiam
    Gosia