PracaGrupypl.praca.dyskusjeGC Niemcy › Re: GC Niemcy
    From: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: GC Niemcy
    Date: Thu, 24 Oct 2002 23:46:03 +0200

    "Gosia Wielgus" <b...@w...pl> wrote in message
    news:ap467q$nco$1@news.tpi.pl...
    > Drodzy grupowicze,

    > mnie ostatnio nurtuje nie tyle problem kasy w Niemczech ile pytanie - na
    > jakich zasadach odbywa sie pobyt zony w Niemczech gdy ja bede na GC ?

    Gosiu to ty masz zone. Fantastycznie pierwsza kobita GC i od razu z zona!

    > W przeciwienstwie do lesia ja chce ja zabrac tam i jesli wszystko bedzie
    > bieglo ladnie i gladko to bedziemy sie tam starac o potomstwo. No i tu

    chym ciekawe jak?

    Ale wracajac calkiem serio do sprawy znajdz sobie adres kerberos'a on w
    sprawie potomstwa w "D" moze troche wyjasnic. Ja ze swej strony dodam ze jak
    sie wysilisz odrobine to znajdziesz polskiego ginekologa, polska polozna
    itd. Ja jestem akurat zdnia ze niemiecki kolega ginekolog jest lepszy niz
    ten polskojezyczny, ale moze jestem uprzedzony. Nadmieniam ze sam nie
    korzytam :)

    Co do statusu zony, to jesli nie zna jezyka to ma duze pole do jego poznania
    ale bez dzieci to sie bedzie nudzila jak mops - chyba ze nawiaze jakies
    znajoosci z innymi zonanmi GC chocby przez internet. Oprocz tego zyje jak
    poczek w masle - kase meza wydaje przez internet - listosz przestal mi sie
    klaniac w zwiazku z nadmiarem paczek kore musi wtargac na 3 pietro :) i
    kursow do zrobienai cala chmara. Np.: (powaga) kurs plywania dla zon
    auslanderow. A po prace najlepeij sie zglosic do Arbeitamt'u. Ja mam
    napisane w takiej ksiazecce ze moze sie zglosic do dowolnej pracy po dwoch
    latach od zameldowania. Ksiazeczke te dostalem wlasnie z Arbeitamt - dwa
    lata temu z okladem - moze sie cos zmienilo.
    Natomiast o ile moj niemiecki mi pozwolil mozesz zalozyc wlasna dzialnosc i
    legalnie sie saozatrudnic. Ktos mnie tu juz wysmial - ze to nieprawda - ale
    sie okaze w praktyce - moja zona bedzie przecierac w takim razie szlaki.

    > Pamietam, ze kiedys byla dyskusja na forum grupy nad pomyslem stworzenia
    > serwisu o pracy w niemczech przez ludzi tam pracujacych - czy strona ta
    > powstala ?

    juz za chwileczke, juz za momencik zacznie sie krecic piatek z Pankracym.
    Bedzie sie krecic Pankracy z Panem - czy wszystkie dzieci juz rozesmiane ?

    Pozdr.
    B.