PracaGrupypl.praca.dyskusjeGC Niemcy › Re: GC Niemcy
    From: "Zulik2k" <z...@y...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: GC Niemcy
    Date: Tue, 22 Oct 2002 22:47:36 +0200

    "Pawelek" <n...@t...yahoo.com> wrote in message
    news:ap3p6i$smq$1@news.onet.pl...
    > Witam
    >
    > "lesios" <l...@b...pl> wrote in message
    > Mogą

    > To wolny kraj i nikt nie sprawdza, gdzie kto sie znajduje :-)))
    > Wyjatkiem jest dziecko. Jesli zameldowane - musi isc do szkoly od 6 roku
    > zycia. W praktyce oznacza to ze przynajmniej potrzebuje rok,
    > aby oswoic sie z jezykiem w przedszkolu.
    >
    > Pozdrawiam
    > Pawel
    >
    > Jesli chodzi o kontrole, to jedyna o ktorej mi wiadomo jest jakiegos
    > amtu ds telewizji i radia :-).

    Witam,

    No wiec ostatnio mnie wezwano do Auslanderamtu z zona i synem, bo
    'zachodzilo
    podejrzenie', ze zona przebywa wiecej w Polsce niz w Niemczech. Musialem
    napisac
    oswiadczenie jak czesto bylem w Polsce z zona i w jakim celu (tzn. urlop a
    nie pobyt).
    Na krzywy usmiech mojej zony pani zareagowala gwaltownie oswiadczajac, ze za
    chwile
    wizy moze nie byc i bedziemy mieli dopiero problem... Udalo mi sie sytuacje
    opanowac
    ale sie wkurwilem porzadnie. Acha, pani mi jeszcze powiedziala, ze poniewaz
    sporo
    Polakow (i nie tylko) melduje rodzine a potem wysyla ich z powrotem do kraju
    wiec
    urzedy beda sprawdzac (!!!). W razie gdy Cie zlapia w takiej sytuacji to
    wiza do widzenia,
    wracasz do Polski oraz oddajesz niezaplacony podatek + odsetki.
    Majac niepracujaca zone i zarobki mniej niz 50k rocznie dostajesz do reki
    ok. 67% (a nie 75%
    czy nawet 80%). Natomiast majac dobrego doradce podatkowego mozesz liczyc na
    duzy
    zwrot ze wzgledu na przeprowadzke. W pozniejszych latach juz ciezko liczyc
    na duze zwroty.
    Acha, jezeli pojedziesz na poczatku sam do Niemiec ale w tym samym roku
    sprowadzisz
    zone to na koncu roku nizszy podatek jest naliczany i dostaniesz zwrot.
    Za 70m w Ratingen przy Dusseldorfie, z garazem i umeblowana kuchnia
    (normalnie wynajmujesz
    mieszkanie puste) place 702 euro ze wszystkimi oplatami. I nie jest to duzo
    jak na ta okolice...

    Acha, za 40k rocznie to se tu nie poszalejesz i trzeba to wiedziec. Jak nie
    masz zagwarantowanych
    podwyzek i zamierzasz tu przyjechac zeby sie troche 'dorobic' i odlozyc kase
    to sobie odpusc...
    Sorry, ale taka jest brutalna rzeczywistosc :(

    Pozdr.,
    Olo