PracaGrupypl.praca.dyskusjeFirma kombinuje z urlopami › Re: Firma kombinuje z urlopami
    From: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Firma kombinuje z urlopami
    Date: Mon, 28 Mar 2011 20:38:25 +0200

    Użytkownik "Pawel" <p...@f...pl> napisał w wiadomości
    news:4d8d0435$0$2438$65785112@news.neostrada.pl...

    > Wiem, że pomijając urlop na żądanie firma, może pracownikowi cofnąć
    > zaplanowany urlop.
    > Ale czy może to robić w nieskończoność?
    W każdym razie niejeden raz, z uwagi na art. 164 §2 KP.
    W razie sporu z udziałem PIPy czy SP pozostaje jednak kwestia, czy
    szczególne potrzeby w poszczególnych przypadkach faktycznie miały miejsce.

    > Sytuacja robi się coraz bardziej drażliwa, bo już kilka razy przesuwano
    > (nie tylko zresztą mi) zaplanowany urlop, i to niemal w ostatniej chwili.
    > Dochodzi do sytuacji w której pracownicy robią np, przedpłaty na wakacje,
    > które przepadają bo .... i wiadomo co dalej.
    Niestety - plan urlopów (o ile w ogóle pracodawca należy do tych, którzy
    muszą go sporządzać) nie jest nienaruszalną świętością (nawet sposób jego
    podania do wiadomości pracowników jest nieprecyzyjnie określony w prawie
    pracy; art. 163 §2 KP, na dobrą sprawę nic nie stoi na przeszkodzie aby go
    podawać np.ustnie).
    I w ogóle kto powiedział, że pracownik musi mieć urlop wypoczynkowy latem?
    Może mieć w marcu za poprzedni rok...

    --
    Jotte