PracaGrupypl.praca.dyskusjeFirma a umowa o pracę? › Re: Firma a umowa o pracę?
  • Data: 2013-07-07 10:43:40
    Temat: Re: Firma a umowa o pracę?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-07-07, Janek <j...@g...com> wrote:

    [...]

    > Bredzisz człowieku.

    Stwierdzam fakty. A od Ciebie powiało merytoryką.

    > Jeżeli to wszystko dogadasz to po co firma a nie umowa o prace,
    > zarówno z punktu widzenia pracownika jak również pracodawcy.

    Nieprawda. Po pierwsze "pracodawca" ma mniej obowiązków kadrowych
    i okołokadrowych, a "pracownik" ma zaś o wiele większe możliwości
    w zakresie rozwoju siebie i swojej firmy.

    Tylko ja mówię o relacjach partnerskich i wysoce specjalistycznych
    zawodach, a nie o prostej wymianie etat -> firma, po to by
    zaoszczędzić parę zł.

    > Pracodawcy opłaca sie to tylko w przypadku gdy nie ma właśnie takich
    > dogadań,

    Nieprawda. Cała rzecz w tym, że *można* dogadać się tak by obu stronom
    pasowało, a nie trzymać się norm kodeksowych. Dla przykładu można
    dogadać 10 dni urlopu, a resztę przeliczyć na $. Chorobowe jest,
    płatne przez ZUS, jak się płaci składkę. Wysokość składki społecznej
    można sobie ustalić indywidualnie (jak ktoś wierzy w system
    emerytalny to może wpłacać więcej niż na etacie), przy zachowaniu
    progu minimalnego.

    IMHO forma DG sama w sobie jest konstrukcją lepszą, pobudzającą
    produktywność, efektywność i samodzielność, ale przy założeniach
    o których pisałem wyżej.

    > a pracownikowi tylko w przypadku gdy wykonuje usługi dla co
    > najmniej kilku pracodawców, czyli jest niezależny.

    No jasne. Ale od czegoś trzeba zacząć. DG daje możliwość stania
    się niezależnym, daje dużo większe możliwości rozwoju, UoP - nie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl