PracaGrupypl.praca.dyskusjeEtat, DG, obnizony zus i dotacje unijne › Re: Etat, DG, obnizony zus i dotacje unijne
  • Data: 2009-04-18 21:15:46
    Temat: Re: Etat, DG, obnizony zus i dotacje unijne
    Od: Alex81 <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    In article <0a29608c-2cf1-4cfd-9663-65cd9410a093
    @j18g2000yql.googlegroups.com>, b...@g...com says...

    > mam pytanie odnosnie obnizonych skladek na zus. wiem ze aby zalapac
    > sie na nizsze skladki zus, nie mozna swiadczyc uslug na rzecz bylego
    > pracodawcy oraz przez ostatnie 5 lat nie mozna bylo posiadac wlasnej
    > dzialalnosci gospodarczej. Ale co w przypadku jesli sobie pracuje, mam
    > pelen etat i rownolegle rozpoczynam dzialalnosc, w zupelnie innej
    > branzy. Z pracy nie zamierzam sie zwalniac, nie zamierzam tez
    > swiadczyc uslug na rzecz mojego obecnego pracodawcy. Lape sie na
    > nizszy zus?
    Lepiej się nie łap - skoro jesteś na pełnym etacie to przy DG płacisz tylko
    ubezpieczenie zdrowotne czyli trochę ponad 200 zł. Obniżony zus to bodajże 320
    :)

    > I druga sprawa - wiem ze mozna sie zalapac na dotacje unijne na
    > rozpoczecie dzialalnosci. Trzeba byc bezrobotnym czy tez mozna miec
    > juz etat?
    Z tymi startowymi nie jest ztcp tak prosto, za to spokojnie można uderzać o
    dotacje z funduszu innowacyjności i tym podobnych.

    --
    Pzdr
    Alex