PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ekwiwalent za niewykorzystany urlop

  • 1. Data: 2008-10-01 16:50:17
    Temat: Ekwiwalent za niewykorzystany urlop
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    Pracowałem na umowach o pracę:
    1. od 16.04 do 15.06 - umowa na okres próbny
    2. od 16.06 do 30.09 - umowa na czas określony.

    Wykorzystałem w czasie obowiązywania drugiej umowy 3 dni urlopu (24
    godziny).

    Jaki ekwiwalent netto i do kiedy powinien wypłacić mi pracodawca za
    niewykorzystany urlop?

  • 2. Data: 2008-10-01 17:00:34
    Temat: Re: Ekwiwalent za niewykorzystany urlop
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    Sheen wrote:
> [...]
    > godziny).
    >
    > Jaki ekwiwalent netto i do kiedy powinien wypłacić mi pracodawca za

    Dodam, że to była moja pierwsza praca.

  • 3. Data: 2008-10-01 17:23:17
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Sheen pisze:

    > Dodam, że to była moja pierwsza praca.

    Należy ci się urlop za 5 miesięcy czyli:
    20/12*5=8,33 dnia. Wykorzystałeś 3 dni, czyli zostało 5,33 dnia.
    Ile dostaniesz? Nie wiem. Ważne jest ile zarabiałeś, czy to zmienne
    /typu premie, nadgodziny, nocne/ czy stałe wynagrodzenie, ile dni
    przepracowales w poprzednich 3 miesiącach.

    --
    Nikiel ;)
    od niklu

  • 4. Data: 2008-10-01 18:47:30
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    Nikiel ;) wrote:

> [...]
    > /typu premie, nadgodziny, nocne/ czy stałe wynagrodzenie, ile dni
    > przepracowales w poprzednich 3 miesiącach.

    Dzięki, tak właśnie myślałem, ale nie chciałem sugerować. Powinienem
    dostać ten ekwiwalent przelewem (tak była wypłacana pensja) w dniu
    wygaśnięcia umowy, czyli 30.09?

    5,33 * 8 godz = 42,64 godz. = 43 godz.?

    Załóżmy, że zarabiałem 2000 zł brutto, bez dodadtków, premii itp.
    Współczynnik w 2008 wynosi 21, więc:

    2000/21 = 95,24 zł/dzień

    95,24/8 godz. = 11,90 zł/godz.

    11,90*43 godz. = 511,70 zł brutto

    Ile to będzie netto?

  • 5. Data: 2008-10-01 19:55:31
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Sheen pisze:

    > Dzięki, tak właśnie myślałem, ale nie chciałem sugerować. Powinienem
    > dostać ten ekwiwalent przelewem (tak była wypłacana pensja) w dniu
    > wygaśnięcia umowy, czyli 30.09?
    >
    > 5,33 * 8 godz = 42,64 godz. = 43 godz.?

    No powiedzmy, że do pełnej godziny zaokrągli, chociaż nie ma takiego
    obowiązku.

    http://www.kalkulatory.gofin.pl/index.php?action=kal
    kulatory&opcja=kal6_new.php

    427.74 zł

    --
    Nikiel ;)
    od niklu

  • 6. Data: 2008-10-01 20:52:10
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Wed, 01 Oct 2008 19:23:17 +0200, "Nikiel ;)"
    <n...@O...poczta.fm> zakodowal:

    >Należy ci się urlop za 5 miesięcy czyli:
    >20/12*5=8,33 dnia. Wykorzystałeś 3 dni, czyli zostało 5,33 dnia.

    A przypomnij, czemu tu nie zaokrągla się niepełnego dnia urlopu w
    górę?

    >Ile dostaniesz? Nie wiem. Ważne jest ile zarabiałeś, czy to zmienne
    >/typu premie, nadgodziny, nocne/ czy stałe wynagrodzenie, ile dni
    >przepracowales w poprzednich 3 miesiącach.

    Zależy od składników.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 7. Data: 2008-10-02 15:20:28
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Kaizen pisze:
    > Pieknego dnia Wed, 01 Oct 2008 19:23:17 +0200, "Nikiel ;)"
    > <n...@O...poczta.fm> zakodowal:

    > A przypomnij, czemu tu nie zaokrągla się niepełnego dnia urlopu w
    > górę?

    Proszę bardzo: KP:

    Art. 155(3). § 1. Przy ustalaniu wymiaru urlopu na podstawie art. 155(1)
    i 155(2) niepełny dzień urlopu zaokrągla się w górę do pełnego dnia.

    A w tych artykułach mowa o urlopach kolejnych - czyli nie pierwszy rok
    pracy :]

    --
    Nikiel ;)
    od niklu

  • 8. Data: 2008-10-07 18:30:36
    Od: "Ope" <antispam@>

    "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm> wrote in message

> [...]
    > 155(2) niepełny dzień urlopu zaokrągla się w górę do pełnego dnia.
    >
    > A w tych artykułach mowa o urlopach kolejnych - czyli nie pierwszy rok

    A czy urlop za okres probny przechodzi na nastepna umowe? Czyli czy jak po
    okresie probnym zostana 2 dni urlopu, to w pierwszym miesiacu umowy na czas
    okreslony beda dodatkowe 2 dni?

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2008-10-09 10:13:41
    Od: venioo <v...@p...fm>

    Podepne sie:
    na dzien dzisiejszy mam jeszcze 20 dni niewykorzystanego urlopu i
    pracodawca zapowiedzial, ze moge sobie pomarzyc, ze go dostane w tym roku.
    Ja bym chcial isc na urlop, ale wiem, ze w przyszlym roku do konca marca
    tez nie bede mial jak go wykorzystac (mocno napiety harmonogram pracy).
    Czy w zwiazku z taka deklaracja pracodawcy musi mi on wyplacic ekwiwalent?

    --
    venioo

  • 10. Data: 2008-10-09 13:34:21
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gckljn$4tk$1@atlantis.news.neostrada.pl venioo
    <v...@p...fm> pisze:

> [...]
    > Czy w zwiazku z taka deklaracja pracodawcy musi mi on wyplacic ekwiwalent?
    Nie ma mowy o ekwiwalencie. Musi dać ci urlop.
    Ekwiwalent jest tylko w razie rozwiązania albo wygaśnięcia stosunku pracy.

    --
    Jotte