PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dziwne zapisy w umowie o prace.

  • 1. Data: 2005-10-01 09:43:20
    Temat: Dziwne zapisy w umowie o prace.
    Od: "Admin" <a...@g...com>

    Witam,

    wiem, ze to wyglada jak wiekszosc postow na grupie, ale jestem ciekaw czy w
    mojej umowie o prace nie ma rzeczy, ktore sa dziwne/niezgodne z prawem.
    Przypuszczam, ze szef sam takie zapisy wymyslil, dlatego w google było mi
    ciezko cokolwiek znalezc.

    Zadalem nasuwajace mi sie pytania na punkty umowy, ktore mnie frapuja, ale
    jezeli ktos ma inny komentarz to rowniez poprosze. :)

    1. "Pracodawca zatrudnia pracownika na stanowisku administratora systemow
    informatycznych.
    "Szczegolowy wymiar zatrudnienia ustalony jest wymiarem zadan ustalonym na
    podstawie zarzadzenia Pracodawcy."

    Nie mam napisanych dokładnie obowiazkow, czy mam sie takich domagac?

    2. Podpunkt *Czas pracy* - dla mnie zrodlo ewentualnych dziwnosci:
    "Obowiazuje zakladowa regulacja czasu pracy aktualnie w wymiarze 40 godzin
    tygodniowo.
    Przypadajace na poszczegolne stanowiska pracy czynnosci nalezy wykonac w
    ramach czasu pracy. O ile Pracobiorca z powodow praktycznych zalatwia
    obowiazki sluzbowe poza czasem pracy, następuje to w ramach samodzielnej
    dyspozycji czasem.
    Szczegolowy wymiar zatrudnienia ustalony jest wymiarem zadan ustalonym na
    podstawie zarzadzenia Pracodawcy."

    Czy cos takiego moze byc zawarte w umowie? Co w takim razie z nadgodzinami?
    Jezeli zrobilbym np. 10h nadgodzin w jakims tygodniu, czego moge zadac od
    pracodawcy?

    3. Wynagrodzenie:
    "Niniejsza placa miesieczna jest wyliczona w takiej wysokosci, aby pokryc
    wszelka dodatkowo swiadczona prace."

    Czy ktoś wie co to jest dodatkowo świadczona praca?
    Czy coś takiego może być w umowie?

    4. Podroze sluzbowe:
    "Nadliczbowy czas pracy, który powstaje w zwiazku z podrozami sluzbowymi,
    jest rowniez zrekompensowany w ramach podanego w § 5 wynagrodzenia brutto."

    Przyjmijmy, że jade w srodę w podroz od 7:00 do 24:00. Czy normalnie ide do
    pracy następnego dnia (na 9:00), a co jesli podroz bedzie dluzsza?
    I czy oprocz diety przysluguje jakies wynagrodzenie dodatkowe?

    Pozdrawiam,
    Admin

  • 2. Data: 2005-10-01 14:01:21
    Temat: Re: Dziwne zapisy w umowie o prace.
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 1 Oct 2005 11:43:20 +0200, "Admin"
    <a...@g...com> zakodował:

    >ktore sa dziwne/niezgodne z prawem.

    KP mówi, że postanowienia umów gorsze od KP nie są ważne - więc możesz
    spać spokojnie.
    Ale te zapisy są bezprawne, bo mówią, że masz nienormowany czas pracy
    i nie należy Ci się wynagrodzenie za nadgodziny - KP mówi co innego.

    Co do czasu delegacji - tu prawo jest IMVHO trochę niesprawiedliwe.
    Mianowicie jeżeli wykonujesz pracę na delegacji poza normalnym czasem
    pracy, to należą Ci wynagrodzenie. Natomiast, jeżeli podróżujesz poza
    normalnym czasem pracy, to robisz to już charytatywnie
    Przykład:
    Normalnie pracujesz w Krakowie od 9:00 do 17:00 (co w sumie w tej
    umowie nie jest powiedziane - ale powinno być w regulaminie) a
    jedziesz na delegację do Szczecina. Wyjazd o 4:00 rano, dojazd do
    klienta o 14:00 i praca do 18:00, potem do autka i w domciu jesteś o 4
    rano. Niby pracowałeś 24 godziny, ale z punktu widzenia prawa należy
    Ci się wynagrodzenie za normalny czas pracy (9-17) i za 1 godzinę
    nadliczbowo (17:00-18:00)
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2005-10-02 14:48:41
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

> [...]
    > rano. Niby pracowałeś 24 godziny, ale z punktu widzenia prawa należy
    > Ci się wynagrodzenie za normalny czas pracy (9-17) i za 1 godzinę

    Dodaj następny dzień płatny wolnego - bo podróż zakończyła się o 4 rano,
    a następnego dnia powinien być w pracy o 9. Więc nie minęło 8 h, od
    zakończenia podrózy do rozpoczęcia pracy - wiec wg. rozporządzenia
    należy się dzień wolny (płatny).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2005-10-02 17:11:55
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

> [...]
    > a następnego dnia powinien być w pracy o 9. Więc nie minęło 8 h, od
    > zakończenia podrózy do rozpoczęcia pracy - wiec wg. rozporządzenia

    a mozesz rzucic paragrafem dotyzacym tych 8 godzin?

  • 5. Data: 2005-10-02 18:19:49
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 2 Oct 2005 16:48:41 +0200, "Nikiel ;-\)"
    <n...@p...fm> zakodował:

    >Dodaj następny dzień płatny wolnego

    Następny dzień to niedziela, więc nic się nie należy ;)