PracaGrupypl.praca.dyskusjeDyskryminacja-informaty(cz)k(a) › Re: Dyskryminacja-informaty(cz)k(a)
    From: "Mara" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dyskryminacja-informaty(cz)k(a)
    Date: Mon, 14 Apr 2003 10:21:17 +0200

    Użytkownik "enter" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:b7ckuo$2i9$1@inews.gazeta.pl...
    > Ciekawe dlaczego tak jest: Jestem kobietą- z zawodu : informatyk ,
    elektronik
    > Szukam pracy w zawodzie, ale gdy piszę kolejne ogłoszenie- nie ma
    > odzewu,któregoś dnia napisałam ogłosznie Informatyk/elektronik poszukuję
    > pracy z opisem umiejętności. Zupełnie nie zwróciłam uwagi na fakt, że nie
    > wynika z niego że jestem kobietą. Odzew był i owszem, ale po pierwszym e-
    > mailowym kontakcie z mojej strony gdzie podpisałam się imieniem u
    nazwiskiem,
    > wszelkie maile ucichły.I może mi powiecie że nie ma dyskryminacji, nawet
> [...]

    Mysle, ze sprawa dotyczy nie tylko informatyczek. Obecnie koncze studia na
    wydziale elektroniki i telekomunikacji, moze w szukaniu pracy nie mam
    jeszcze za duzego doswiadczenia, ale moge powiedziec cos na temat
    praktykach.

    Bedac na 3 roku na praktyce w jednej z firm, scisle zwiazanej z kierunkiem
    moich studiow i pozniejsza specjalizacja, uslyszalam bardzo ciekawa opinie
    na temat zatrudniania kobiet inzynierow. Dyrektor dzialu technicznego
    stwierdzil, ze chetnie by zatrudnil jakas madra kobiete, ale obawia sie ze
    za rok moze dwa, gdy juz zainwestuje w jej szkolenie, ona zajdzie w ciaze.
    To wedlug niego jest rownoznaczne ze strata na przynajmiej na rok
    pracownika, w ktorego zainwestowal pieniadze i czas. Po co wiec tracic czas
    i pieniadze jak mozna zatrudnic mezczyzne.

    Troche to nawet rozumiem, ale co w takiej sytuacji ma zrobic kobieta?

    Mara

    PS. Prosze tylko nie wyjezdzajcie z feministkami.