PracaGrupypl.praca.dyskusjeDyscyplinarne zwolnienie › Re: Dyscyplinarne zwolnienie
    From: "locke" <l...@a...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dyscyplinarne zwolnienie
    Date: Thu, 16 Jun 2005 17:08:43 +0200
    Sender: l...@a...pl@213.199.249.254

    news:oj23b1pfioirmvl933qk1o2t0bsjrk9l77@4ax.com...

    > Poprzez niestawienie się do pracy bez usprawidliwienia pracownik nie
    > wypełnia swojego podstawowego obowiązku z art. 22KP.

    OK. Czytałem orzeczenie SN (ktoś podał link), w którym było, że jeden dzień
    nn można uznać za ciężkie naruszenie obowiązków. Trochę mi to nie pasuje do
    wspomnianego rozdziału kp, ale to sąd ma rację.

    > Jest tylko drobny problem - pracownik ma jeszcze kilka dni (ma
    > obowiązek powiadomić niezwłocznie i dostarczyć zwolnienie w ciągu 7dni
    > - chyba, że jest nieprzytomny itp) na dostarczenie zwolnienia. Więc
    > obstawiam, że jak teraz dostanie "dyscyplinarkę", to przyjdzie ze
    > zwolnieniem za ten okres. Więc ja bym poczekał na miejscu pracodawcy
    > (ale nie dłużej, niż 30 dni - bo tyle pracodawca ma na rozwiązanie
    > umowy bez wypowiedzenia od momentu kiedy dowiedział się o naruszeniu
    > obowiązków przez pracownika).

    A w ciągu tych 30 dni to już go nie będzie, bo o ile pamiętam, to była mowa
    o dwutygodniowym wypowiedzeniu.

    A ja tak się ciągle zastanawiam nad celowością dyscyplinarki. Co "Nikiel
    :-)" chce przez to osiągnąć? Chłopak nawalił, to fakt, ale chce odejść. Czy
    ten zapis o zwolnieniiu dyscyplinarnym w świadectwie pracy jest tu aż tak
    istotny?