PracaGrupypl.praca.dyskusjeDyscyplinarne zwolnienie › Re: Dyscyplinarne zwolnienie
    From: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dyscyplinarne zwolnienie
    Date: Thu, 16 Jun 2005 00:09:02 +0200

    Dnia Wed, 15 Jun 2005 23:53:33 +0200, locke <l...@a...pl> napisał:

    > Co do czasu nieobecności - rzeczywiście, machnąłem się, bo chodziło o
    > USPRAWIEDLIWIONĄ nieobecność.

    Czyli ten miesiac byl ........

    > Czasu trwania NIEUSPRAWIEDLIWIONEJ
    > nieobecności nie znalazłem (co nie znaczy, że tego nie ma). Ale jest
    > zapis o
    > CIĘŻKIM naruszeniu obowiązków pracowniczych: jeden dzień nieobecności -
    > nawet jeśli powtórzył się po raz drugi po jakimś czasie, to jest
    > naruszenie,
    > ale nie ciężkie.
    > Poza tym, dział czwarty, rozdział szósty określa dopuszczalne kary za
    > nieusprawiedliwione nieobecności i są to: upomnienie, nagana i kara
    > pieniężna (nie wyższa niż jedna "dniówka" za każdy dzień nieobecności).

    nie za nieobecnosci, tylko po prostu jako jedna z mozliwych kar do wyboru
    przez pracodawce.
    Przy okazji - raczej standardem jest, ze za pijanstwo leci sie
    dyscyplinarnie mimo:

    § 2. Za nieprzestrzeganie przez pracownika przepisów bezpieczeństwa i
    higieny pracy lub przepisów przeciwpożarowych, opuszczenie pracy bez
    usprawiedliwienia, stawienie się do pracy w stanie nietrzeźwości lub
    spożywanie alkoholu w czasie pracy - pracodawca może również stosować karę
    pieniężną.

    Pracodawca spokojnie moze zastosowac za nn ponizsze, a jesli pracownik
    uwaza, ze nieslusznie (a byl juz raz karany za to samo przewinienie) to
    moze sie odwolywac do sadu pracy.Przy okazji, nalezy odroznic opuszczenie
    pracy od calodziennej nieobecnosci.

    Oddział 5. Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia

    Art. 52 [Przyczyny zawinione]

    § 1. Pracodawca może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia z winy
    pracownika w razie:

    1) ciężkiego naruszenia przez pracownika podstawowych obowiązków
    pracowniczych,

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##