PracaGrupypl.praca.dyskusjeDwie drogi do celu... › Re: Dwie drogi do celu...
  • Data: 2002-03-15 09:37:50
    Temat: Re: Dwie drogi do celu...
    Od: Basia Zygmańska <j...@s...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 2) Widze, ze kolega tez chyba jeszcze pod skrzydlami rodzicow i
    marzy
    > sobie. Nie chodzi chyba o rzeczy w ktorych sie jest slabym, tylko o
    to,
    > ze w pracy rozne rzeczy przychodzi robic i z niejednego pieca chleb
    > jesc. Raz sie programuje w C pod Linuxem a drugi raz trzeba cos
    napisac
    > w Cobolu na Macintoshu a trzeci raz trzeba przygotowac oferte dla
    > klienta na sprzet. I to w tej samej firmie. Nie robi sie jednej
    rzeczy
> [...]

    Całkowicie się zgadzam.
    Ja już pracuję jako informatyk przeszło 20 lat i ciągle robie coś
    nowego.
    Co mi się zresztą bardzo w tej pracy podoba, bo nie jest rutynowa.
    Cały czas trzeba się też uczyć.

    A skończyłam matematykę, wtedy jak sie uczyłam na naszej Polibudzie
    (Gliwice) nie było jeszcze kierunku informatyka.
    Nie narzekam - to daje solidne podstawy i uczy logicznego myślenia,
    chociaż zapewne teraz nie umiałąbym obliczyć całki ;-))

    Jak np. pracujesz z GIS-em trzeba umieć czytać mapy.
    Tego akurat uczą w gimnazjum, ale jak uczą to inna sprawa.
    70 % studentów nie umie przeczytać mapy i np. określić gdzie jest
    północ.
    ( wiem to bo widzę co umieją kandydaci, którzy przychodzą na kurs
    przewodników górskich)
    Moze aktualne testy gimnazjalne coś zmienią ? ale raczej wątpię.

    W sumie - solidna wiedza ogólna, umiejętność logicznego myślenia
    przede wszystkim.
    Konkretnych języków programowania mozna się nauczyć szybko, jeśli ma
    sie dobre szerokie podstawy.

    No i jeszcze koniecznie języki obce a zwłaszcza angielski.

    Pzdrw.

    Basia