PracaGrupypl.praca.dyskusjeDrenaz mozgow › Re: Drenaz mozgow
    From: "Dirschauer" <d...@N...wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Drenaz mozgow
    Date: Sun, 3 Aug 2003 18:04:35 +0200

    Pit wrote:
    > Fragmenty z Gazety Wyborczej :

    > Polscy studenci w amerykańskim Microsoft
    >
    > Znane są już nazwiska szczęśliwców, którzy wyjadą na staż do
    > macierzystego oddziału Micosoft. [...]

    Można naiwnie mieć nadzieję, że kiedyś tutaj wrócą i przyczynią się do
    przebudowy naszej gospodarki na lepsze...

> [...]
    > Poki nie zmieni
    > sie polityka naszych wladz - nie beda wykladac wiecej pieniedzy na
    > inwestycje w nauke i rozwoj mlodych talentow, poty bedziemy wszystko
    > produkowac na licencji , badz sprowadzac towar. To oczywiscie oznacza
    > brak szans na jakikolwiek rozwoj, bezrobocie i biede. Kraje
    > skandynawskie wysoki standard zycia zawdzieczaja m.in innowacyjnosci
    > gosporarki (wezmy za przyklad firmy Nokia, Ericsson), w USA jest
    > podobnie. U nas nikt nie dostrzega tej zaleznosci. Dalej wyrzuca sie
    > pieniadze w bloto: na dotacje dla hutnictwa i rolnictwa. Jakie jest

    Niestety, masz rację. Mój promotor opowiadał przed kilku laty, że niemiecki
    koncern Volkswagen wydaje więcej rocznie na szkolenie pracowników, niż
    państwo polskie na edukację. Patrząc na to co się dzieje w kraju, można
    dojść do przewrotnego wniosku, że jesteśmy państwem bardzo bogatym, skoro
    stać nas żeby kształcić specjalistów przez 5-6 lat (mówię tylko o okresie
    studiów), a potem nie zapewnia się im godnych warunków pracy i muszą
    wyjeżdżać za granicę. Piszę "muszą", bo jeśli mają do wyboru "miłość do
    ojczyzny" i biedę w tejże lub godne życie za granicą, nawet za cenę ciężkich
    wyrzeczeń, to wybór jest prosty. Dzieci trzeba nakarmić zupą a nie
    pieprzeniem o polskiej ziemi, Marii Konopnickiej i Kulturkampfie.

    Dirschauer