PracaGrupypl.praca.dyskusjeDopłaty dla rozpoczynających działalność gospodarczą? - jak to jest › Re: Dopłaty dla rozpoczynających działalność gospodarczą? - jak to jest
    Date: Mon, 19 Sep 2005 23:44:04 +0200
    From: Mike <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dopłaty dla rozpoczynających działalność gospodarczą? - jak to
    jest

    Witam,

    Aleksander napisał(a):
> [...]
    > Jeżeli chodzi o dotacje z UP to najlepiej dowiadywać się w UP w którym
    > jesteśmy zarejestrowani jako bezrobotni, ponieważ UP dość swobodnie
    > interpretują przepisy ustawy i w każdym są inne zasady. Największe różnice
    > są w sprawach poręczenia. Jeszcze do niedawna większość UP nie wymagała
    > żadnego poręczyciela. Teraz w prawie wszystkich urzędach tego wymagają.
    > Różnice dotyczą natomiast minimalnych zarobków poręczycieli (muszą oni
    > podpisać weksel in blanco na 10 tys), i tak np. w Suwałkach jest to około
    > 1000 zł natomiast w Malborku 2400 zł (brutto), a z tego co wiem to np. w

    Nic dodać nic ująć. Dodatkowo różne sa wymagania odnośnie dokumentów
    dotyczących lokalu przenzaczonego na prowadzenie działalności. Czasami
    niezbędna jest tyulko umowa, lub "akt własności lokalu" (chodzi o kopię
    wpisu do Księgi Wieczystej), czasami żądają obu tych papierów. Wg. mnie
    piwerwotny pomysł zakładał, że "akt własności" przedstawiamy w przypadku
    bycia właścicielem lokalu, a umowę, gdy wynajmujemy. W przypadku mojego
    lokalnego UP prawdopodobnie urzędnicza nadinterpretacja i niekompetencja
    spowodowały, że żądają wszelkich możliwych dokumentów ...
    Próbowałem dowiedzieć kto ustala te szczegółowe zasady i nikt nie
    potrafił odpowiedzieć na to pytanie. Odsyłali mnie do ustawy i
    rozporzadzeń, jednak tam takich zapisów nie znalazłem.

    > Różnie jest jeszcze interpretowana sprawa podatku VAT. W innych
    > organizacjach przyznających dotację, jest zapisane w umowie, że płatnicy VAT
    > będą rozliczani w cenach netto natomiast w UP zależy to od Pani, która
    > zajmuje się dotacjami. Jak Cię polubi to rozliczy Ci ceny brutto a jak nie
    > to netto :).

    W moim UP kasę dostaje się na zakupy brutto i należy podpisać
    oświadczenie, że od tych zakupów nie odliczy się VAT-u do zwrotu, a
    jeśli VAT zostanie odliczony, to zobwiązuje się do przelania kasy ze
    zwrotu na konto UP. Wydaje mi się, że w przypadku innych UP powinno być
    tak samo. Jeśli nie jest, to pewnie znów wynika z niewiedzy urzędników.
    Pozdrawiam,
    Michał