PracaGrupypl.praca.dyskusje> Doktorat < › Re: > Doktorat <
    From: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: > Doktorat <
    Date: Sun, 27 Jul 2003 20:31:10 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@chello212186144004.chello.pl

    Jesli lubisz sie uczyc - to moze lepiej studia podyplomowe?
    Czy wiesz po co ci ten doktorat?
    Czy chcesz, zeby ladnie wygladalo na wizytowce, czy chcesz zostac na
    uczelni, czy chcesz zeby pomogl ci w karierze?
    Czy juz pracujesz czy jeszcze nie?

    > 1) w sposób indywidualny, u konkretnego profesora:
    > - jak wygląda proces pisania?

    umawiasz sie na temat, zbierasz przez jakis czas materialy, siedzisz nad
    nimi - wymyslasz cos, czego nie bylo ;) i piszesz. (warto, zeby doktorat byl
    "przedluzeniem" magisterki - jak siedzisz w temacie to bedzie juz prosto)

    > - czy wówczas otrzymuje się legitymację doktorancką?

    nie. a nawet jesli ona do niczego nie uprawnia (nie ma znizek na przejazdy
    itp - moze na dyskoteki i na studencka prenumerate ;)

    > - jaki jest czas na napisanie pracy?

    jesli piszesz jako freelancer to ile chcesz. Jak juz masz prawie gotowy
    doktorat otwierasz przewod doktorski i sie bronisz

    > - jakie trzeba zaliczyć przedmioty?

    To na egzaminie koncowym. Jezyk i cos tam jeszcze. Na tym cie raczej nie
    obleja ;)

    > - ile trzeba znać języków i na jakim poziomie?

    wystarczy polski ;)
    Mozesz jedynie miec problemy z zachodnia literatura - niektorych rzeczy w
    naszej za diabla nie znajdziesz - ale jak oprzesz sie tylko na polskiej +
    ladnie wyciagniesz zachodnia bibliografie to moze wystarczyc ;)
    Zreszta - jesli np jestes praktykiem i masz cos w malym paluszku to
    literatura potrzebna jest tylko do obudowy teoretycznej.

    > 2) poprzez zaoczne studia doktoranckie?

    placisz kase
    masz zajecia w ciagu studiow i zdajesz egzaminy (a nawet jak nie napiszesz
    doktoratu to dostaniesz papierek, ze ukonczyles studia doktoranckie)
    studia trwaja 2-4 lata
    dostajesz legitke ;)

    > Czy po napisaniu doktoratu i jego obronie (posługuję się jeszcze
    > terminologią studencką:), świeżo upieczony doktorek dostaje jakieś
    > uprawnienia (słyszałem, że to zależy od danej dyscypliny naukowej)? I

    Nooo. Za bardzo nie wiem o co moze ci chodzic w przypadku doktoratu z
    ekonomii. Mozesz sie zatrudnic na jakiejs uczelni i meczyc biednych
    studentow (a oni moga u ciebie pisac licencjaty i magisterki ;)

    > jak wygląda klasyfikowanie doktoratu do dyscypliny (dziedziny)
    > naukowej - czy zależy to od samej treści (zakresu) pracy czy może od
    > katedry/instytutu/wydziału?

    Tu raczej kolegium (czy jak na danej uczelni jest podzielone). Ale pewien
    nie jeste,

    > Za każdą pomoc z góry wielkie dzięki.

    Mam nadzieje, ze cos pomoglem? :)
    Pamietaj ze jeszcze mozna isna na dzienne studia - dostajesz wtedy
    stypendium naukowe.