PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dodatek za szkodliwa prace - czy sie nalezy?

  • 1. Data: 2006-08-27 18:33:57
    Temat: Dodatek za szkodliwa prace - czy sie nalezy?
    Od: "Katarzyna" <O...@o...eu>

    Czy pracujac 8h/dziennie przy komputerze nalezy sie dodatek za szkodliwa
    prace ?
    Ewentualnie jakie sa uwarunkowania w tej sprawie ?

  • 2. Data: 2006-08-27 18:41:15
    Temat: Re: Dodatek za szkodliwa prace - czy sie nalezy?
    Od: "candina" <candina[malpa]@o2.pl>

    > Czy pracujac 8h/dziennie przy komputerze nalezy sie dodatek za szkodliwa
    > prace ?
    > Ewentualnie jakie sa uwarunkowania w tej sprawie ?

    nie ma...
    ciesz sie, ze pracujesz tylko 8 h...

  • 3. Data: 2006-08-27 20:16:47
    Od: Tomasz <Tomi@białystok.nospam.pl>

    Dnia 27.08.2006 Katarzyna <O...@o...eu> napisał/a:
    > Czy pracujac 8h/dziennie przy komputerze nalezy sie dodatek za szkodliwa
    > prace ?
    > Ewentualnie jakie sa uwarunkowania w tej sprawie ?

    Oczywiscie ze sie nalezy.U mnie przynajmniej taki placą.
    Ten dodatek to 15zl miesiecznie w mojej firmie :)
    Podobno przepisy mowia ze mozna tylko 7 godzin dziennie
    pracowac przed monitorem ale nie wiem czy sie nie myle.

  • 4. Data: 2006-08-27 21:57:01
    Od: "Katarzyna" <O...@o...eu>

    ktos sie orientuje jak to jest w przepisach ?

  • 5. Data: 2006-08-28 07:56:54
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    Tomasz napisał(a):
    > Oczywiscie ze sie nalezy.U mnie przynajmniej taki placą.
    > Ten dodatek to 15zl miesiecznie w mojej firmie :)
    > Podobno przepisy mowia ze mozna tylko 7 godzin dziennie
    > pracowac przed monitorem ale nie wiem czy sie nie myle.

    Co to za firma bo może to uwarunkowania wewnętrzne.
    O tym dodatku to pierwsze słyszę a te 7 godz to może wynikać z
    przysługującej 5 min. przerwy na każdą godzinę pracy.
    Jakby tak zsumować te 40min + 15min ustawowe to wychodzi - 55 min pracy. :-)
    Tylko że tą przerwą 5 min. może być np. wyjście do drugiego pokoju z
    papierami :-(

    zch

    PS. BHPowiec na szkoleniu twierdził, że nie ma dowodów na większą
    szkodliwość gapienia się w monitor niż normalnego czytania z papieru.
    :-( Zobaczymy za parę dni na badaniu wzroku :-)
    Mam nadzieję, że po 7 latach jeszcze będzie OK.

    PS.2. Czy noszenie okularów ochronnych bez wady wzorku jest bezpieczne?
    Słyszałem, że lepiej nie zaczynać z okularami jak nie ma naprawdę potrzeby.

  • 6. Data: 2006-08-28 18:17:30
    Od: "Patryk \(misio_patysio\)" <m...@g...pl>

    Uzytkownik "Katarzyna" napisal w wiadomosci
    > ktos sie orientuje jak to jest w przepisach ?

    cos gdzies mi sie obilo o uszy ze po godznie siedzenia przed kompem masz 5
    lub 10 minut przerwy, zeby wzrok mógl odpoczac

  • 7. Data: 2006-08-28 20:49:24
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    Patryk (misio_patysio) napisał(a):
    > cos gdzies mi sie obilo o uszy ze po godznie siedzenia przed kompem masz 5
    > lub 10 minut przerwy, zeby wzrok mógl odpoczac

    Tylko że te 5 min. może to być np. wyjście do innego pokoju z papierami :-(
    Jakby tak dodać 5*8+15=55 minut mniej ale tak "se ne da"

    zch

    PS. BHPowiec na szkoleniu twierdził, że nie dowiedziono większej
    szkodliwości gapienia się w monitor niż czytania papierów.

    PS.2. Czy używanie okularów ochronnych jest w 100% bezpieczne jeśli sie
    nie ma wady wzroku? Słyszałem, że lepiej nie zaczynać jak na prawdę nie
    ma potrzeby.

  • 8. Data: 2006-08-29 07:22:54
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    zch28 wrote:

    > Tylko że te 5 min. może to być np. wyjście do innego pokoju z papierami :-(
    > Jakby tak dodać 5*8+15=55 minut mniej ale tak "se ne da"

    1) nie umiesz liczyc, bo po kazdej godzinie nalezy sie 5 minut przerwy a
    nie w ciagu tej godziny, wiec wychodzi mniej.
    2) Przeniesienie papierow jest zbyt krotkim czasem, by mozna bylo
    powiedziec, ze jest to oderwanie - chyba, ze trwac bedzie ponad (duzy
    zaklad ect) 5 minut.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 9. Data: 2006-08-29 09:36:03
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    Tomasz Kaczanowski napisał(a):
> [...]
    > 2) Przeniesienie papierow jest zbyt krotkim czasem, by mozna bylo
    > powiedziec, ze jest to oderwanie - chyba, ze trwac bedzie ponad (duzy

    Jak to dobrze, że mamy takiego skrupulatnego i wnikliwego grupowicza :-)

    zch